Iranian Agriculture News Agency

به‌دلیل ریسک بالا، شناورهای صیادی بیمه نمی‌شوند

به‌دلیل ریسک بالا، شناورهای صیادی بیمه نمی‌شوند
به‌دلیل ریسک بالا، شناورهای صیادی بیمه نمی‌شوند

به‌دلیل احتمال حمله دزدان دریایی در آب‌های آزاد، شرکت‌های بیمه حاضر به تمدید بیمه شناورهای صیادی نیستند.

به گزارش خبرنگار ایانا، صیاد نمونه سال 90، مالک یک لنج ماهیگیری و پرورش‌دهنده نمونه میگو در سال 83 است.

صیاد 44 ساله تحصیلات خود را در زمینه پیراپزشکی پشت سر گذاشته و از سال 80 به این نتیجه رسید که در زمینه صید و پرورش آبزیان توان خدمت بیشتری به جامعه دارد.

عملکرد این صیاد سیستانی، صید 120 تن ماهی در سال 90 است که در مقایسه با عملکرد متوسط 40 تنی در کشور، افزایش چهاربرابری دارد.

صیاد نمونه سال 90 در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: هر سال هشت ماه از عمر خود را در دریاهای آزاد سپری و ماهی هور و اسب‌ماهی را برای فروش به کارخانه‌های تن صید می‌کند.

محمدامین ریگی افزود: ظرفیت، تعداد و جنس تور، وینچ (جرثقیل جمع‌کننده تور) و ظرفیت سردخانه‌ها و نیروی انسانی عواملی است که در کسب این عنوان او را یاری کرده است.

وی با بیان اینکه روش‌های صید ماهی در کشور سنتی است، خاطرنشان کرد: استفاده از روش‌های محاصره‌ای که گله‌های ماهی را با شناورهای با سرعت بالا دنبال می‌کند، در مقایسه با روش سنتی انتظاری در میزان عملکرد صیادان تأثیرگذار است.

فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه شناورهای صیادی دریای آزاد را بیمه نمی‌کنند، ادامه داد: به‌دلیل احتمال حمله دزدان دریایی به شناورهای شرکت‌های بیمه‌ای حاضر به تمدید و بیمه کردن شناورها نیستند.

ریگی در پایان تصریح کرد: کاهش نرخ وام، جریمه‌های بانکی، کمک از طریق تسهیلات کم‌بهره و بیمه شناورهای صیادی نیاز مبرم این بخش است.

گفتنی است، بنا به اعلام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، وی بیش از 10 سال سابقه فعالیت در صید ماهی دارد و موفق به شرکت در کلاس‌های آموزشی ترویجی و بکارگیری توصیه‌های فنی ارائه‌شده، همکاری در ارائه آمار و اطلاعات و مشارکت در پروژه‌های تحقیقاتی و شیلاتی و رعایت اصول بهداشتی در شناور صیادی و رعایت کامل قوانین و مقررات بنادر و اسکله‌ها شده است./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910404-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید