Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون کشاورزی در گفتگو با ایانا:

صنایع لبنی برای کاهش قیمت محصولات خود یارانه می‌گیرند/ طرح انتزاع به مجلس باز خواهد گشت

صنایع لبنی برای کاهش قیمت محصولات خود یارانه می‌گیرند/ طرح انتزاع به مجلس باز خواهد گشت
صنایع لبنی برای کاهش قیمت محصولات خود یارانه می‌گیرند/ طرح انتزاع به مجلس باز خواهد گشت

در جلسه کمیسیون کشاورزی با وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی مقرر شد صنایع لبنی برای کاهش قیمت شیر و فرآورده‌های خود از دولت یارانه دریافت کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا با اعلام این مطلب گفت: جلسه‌ای چهارشنبه هفته گذشته با حضور پنج تن از رؤسای اقتصادی و نواب رئیس و همچنین وزرای جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و معاونان آنها برگزار شد.

عباس رجایی افزود: در جلسه مذکور درباره افزایش قیمت محصولاتی نظیر شیر، مرغ، گوشت، علوفه و نان تبادل نظر به‌عمل آمد و مقرر شد راه‌کارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت برای کنترل قیمت در دستور کار قرار گیرد.

صنایع لبنی یارانه خواهند گرفت

نماینده اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بخش کوتاه‌مدت مقرر شد یک سهم یارانه‌ای به صنایع لبنی داده شود تا قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: برای کاهش قیمت مرغ و گوشت مقرر شد هرچه سریع‌تر دولت اقدام به واردات نهاده‌های دامی و مرغی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و توزیع آنها در میان دامداران و مرغداران کند تا قیمت تمام‌شده گوشت و مرغ کاهش یابد.

طرح انتزاع به صحن علنی مجلس بازمی‌گردد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نهم تصریح کرد: در بخش بلندمدت مقرر شد طرح انتزاع وظایف تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی که در اواخر مجلس هشتم مطرح و مسکوت مانده بود، بار دیگر به صحن علنی مجلس بازگردد.

رجایی یادآور شد: تنظیم بازار محصولات کشاورزی باید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی باشد تا با درک صحیح از وضعیت تولید، نسبت به قیمت‌گذاری اقدام کند.

وی تأکید کرد: به‌دنبال تدوین راه‌کارهای بلندمدت همچنین مقرر شد برای رسیدن به شرایط پایدار تولید و بسترهای لازم آن، جلسات مستمری بین وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی برگزار شود و در پایان هر جلسه تصمیمات مقتضی قابلیت اجرایی پیدا کند./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

P-910404-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید