نایبرئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی:
فرهنگ مصرف میوههای لوکس افزایش پیدا کرده است
با افزایش درآمد افراد جامعه تمایل به مصرف میوههای لوکس و غیرفصل در کشور افزایش پیدا کرده است.
نایبرئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب با دفاع از قیمت میوه خارجی گفت: میوههای وارداتی که بهصورت مجاز وارد کشور میشود، قیمت مناسبتری در مقابل میوههای گرانقیمت داخلی دارند.
مختار مهدیزاده افزود: موز چیکیتا در میادین میوه و ترهبار به قیمت کاهو فروخته میشود و پرتقال وارداتی قیمتی کمتر از دو هزار تومان دارد.
وی با بیان اینکه میوههای وارداتی بهصورت محدود وارد میشوند، خاطرنشان کرد: پرتقالهای فعلی موجود در بازار در شب عید وارد کشور شده و به مرور وارد بازار میشوند یا اینکه در شب عید ثبت سفارش و هماکنون به کشور وارد میشود و سایر میوهها بهصورت قاچاق وارد میشوند.
مهدیزاده با بیان اینکه فرهنگ مصرف تجملی در کشور گسترش پیدا کرده است، ادامه داد: در کشور از 13 اقلیم آب و هوایی، 11 مورد آن وجود داشته و اولویت محصولات کشاورزی در طول سال قبل دسترس است و لزومی به واردات میوههای خارجی نیست.
وی تصریح کرد: در گذشته نیز میوههایی که فصل آن گذشته بود، بهصورت خشک شده، کنسانتره و آبمیوه مصرف میشد. ولی امروزه بهدلیل تنوعطلبی افراد، میوههای خارجی بازار مصرف بالایی دارند.
این مقام مسئول در پایان یادآور شد: یکی از دلایل گرانی محصولات کشاورزی برداشته شدن سبد حمایتی است و توجه بیشتری که به بخش صنعتی میشود. در حالی که در این بخش امکان اشتغالزایی بیشتری وجود دارد.
گفتنی است، با افزایش فرهنگ تجملخواهی و مصرفگرایی تمایل مصرف به میوههایی لوکس و وارداتی افزایش پیدا کرده است. میوههای جدید با اسمهای عجیب و غریب مانند پاپایا و پاملو وارد بازار مصرف شده و در فصل زمستان انگور شیلیایی با قیمت بالا فروخته میشود./
خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی
N-910421-02
دیدگاه تان را بنویسید