Iranian Agriculture News Agency

43 درصد از تعاونی‌های کشاورزی استان کردستان فعالند

از مجموع 415 تعاونی موجود در بخش کشاورزی استان کردستان تعداد 182 تعاونی فعال هستند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر در استان 182 تعاونی که رشته فعالیت آنها کشاورزی است، با سه هزار و 770 عضو فعال است.

رامین اسدی افزود: این تعداد تعاونی‌های فعال با سرمایه 21 میلیارد و 449 میلیون ریال برای 954 نفر اشتغال‌زایی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع 415 تعاونی موجود در بخش کشاورزی کردستان با سرمایه 34 میلیارد و 809 میلیون ریال برای اشتغال‌زایی دو هزار و 113 نفر اشتغال تشکیل شد.

اسدی به تعاونی‌های در دست اجرای فعالیت‌های کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: 119 تعاونی در دست اجرا با یک هزار و 436 عضو داریم.

وی تصریح کرد: این تعداد تعاونی با سرمایه 10 میلیارد و 565 میلیون ریال در صورت تشکیل برای 612 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

این مقام مسئول استان کردستان را در حوزه کشاورزی دارای پتانسیل‌های مناسبی برشمرد و یادآور شد: در بخش توسعه کشاورزی مهر با بهره‌مندی از سدهای که در استان وجود دارد، می‌توان با تشکیل و افزایش تعاونی‌های آب‌بران، تعاونی‌های باغ‌ها، تعاونی‌های صیادان، و... به افزایش ظرفیت‌های اشتغال در استان کمک کرد.

اسدی تشکیل تعاونی‌ها با زیرمجموعه‌های زیاد و زنجیره‌ای کردن تعاونی‌های مصرف، تقویت تعاونی‌های مرزنشین، تقویت تعاونی‌های زنان سرپرست خانوار، شناسایی تعاونی‌های نیمه‌فعال و مشکل‌دار و تلاش در راستای احیای مجدد فعالیت آنها را ازجمله اولویت‌های سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کردستان در حوزه مربوط به اشتغال و تعاونی‌ها ذکر کرد./

خبرنگار: مژگان وفایی

A-910421-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید