Iranian Agriculture News Agency

هیچ کدام از نان های سنتی نمی توانند نشان استاندارد دریافت کنند

هیچ کدام از نان های سنتی نمی توانند نشان استاندارد دریافت کنند
هیچ کدام از نان های سنتی نمی توانند نشان استاندارد دریافت کنند

نان های تافتون،سنگک ،بربری و لواش به دلیل استفاداز حرارت مستقیم در پخت نمی‌توانند نشان استاندارد دریافت کنند.

دبیر اتحادیه نان های حجیم ونیمه حجیم در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب درباره تولید نان استاندارد گفت:قبل ازعنوان کردن تولید نان استاندارد در ابتدا باید گندم وآرد استاندارد داشت تا بتوان نانی با این مشخصات تولید کرد.

محمد جواد کرمی با بیان اینکه تولید نان استاندارد در دستور کار سازمان استاندارد قرار دارد افزود:برای تولید نان استاندارد ابتدا باید خمیرگیری استاندارد داشت وخمیر را در اتاق استاندارد استراحت اولیه وثانویه قرار داده ودر پایان در فری که حرارت غیر مستقیم دارد قرار داد.

وی با بیان اینکه بنا به اعلام موسسه استاندارد در تولید نباید به نان حرارت مستقیم داد خاطرنشان کرد:نان های که حرارت مستقیم می بینند شرایط استاندارد را ندارندو هیچ کدام از واحد های سنتی از قبیل بربری ،سنگک،تافتون ولواش برای پخت از حرارت غیرمسقیم استفاه نمی کنند وشرایط تولید نان استاندارد را ندارند وعملا نمی توانند داشته باشند.

کرمی ادامه داد:با تدوین اساسنامه نان استاندارد و به کارگیری ماشین آلات استاندارد در تولید ،نان با کیفیت تری تولید خواهد شد که99 درصد واحد های تولیدی نان های حجیم و نیمه حجیم این شرایط را دارند.

همه ی واحد های صنفی را نمی توان دارای نشان استاندارد کرد

وی درباره نحوه دریافت نشان استاندارد توسط واحد های صنفی تصریح کرد:تک تک واحد های صنفی را نمی توان دارای نشان استاندارد کرد وبا زیر پوشش قراردادن واحد های صنفی زیر نظر چندین برند این کار عملی تر به نظر می رسد.

کرمی با بیان اینکه600 واحد در تهران و 3هزار وهشتصد واحد صنفی در کل کشور وجود دارد که120 واحد آن تولید انبوه انجام می دهند به مردم توصیه کرد که برای تهیه نان به واحد های صنفی مراجعه کرده ونان را از سوپر مارکت ها خریداری نکنند.

سوپر مارکت ها نان را در بدترین نقطه نگهداری می کنند

وی اضافه کرد:در سوپرمارکت ها معمولا نان در بدترین نقطه مغازه قرار داده وبا نگهداری آن خارج از مغازه ، در معرض تابش اشعه خورشید قرار می گیرد که این عمل باعث کاهش کیفیت، ماندگاری و کپک زدن نان می شود

کرمی در پایان تاکید کرد:با مراجعه به واحد های صنفی به دلیل دارا بودن شرایط لازم برای نگهداری نان و تهویه مناسب می توان انواع نان تازه و با کیفیت بهترتهیه کرد.

ابراهیم نژاد رفیعی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید