Iranian Agriculture News Agency

جانشین رئیس سازمان عشایر در گفتگو با ایانا:

50 میلیارد تومان اعتبار ملی عشایر تخصیص یافت/ فراکسیون عشایر در مجلس تشکیل شد

هرچند 50 میلیارد تومان اعتبار ملی عشایر در قالب اعتبارات اسکان عشایر تخصیص یافته است، اما هنوز اعتبارات استانی عشایر تصویب نشده است.

جانشی رئیس سازمان عشایر در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: بودجه ملی عشایر که حجم آن 50 میلیارد تومان بوده است، در قالب طرح اسکان عشایر ابلاغ شده است.

میرولی صفرزاده افزود: سهم اعتبارات استانی عشایر که رقمی بیش از 110 میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود، هنوز تصویب نشده و در اختیار بخش عشایر قرار نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات ملی به حوزه اسکان تعلق دارد و بخشی از اعتبارات استانی نیز به بخش اسکان عشایر تخصیص پیدا می‌کند و مابقی ردیف‌های آن در حوزه کوچ و مطالعات هزینه خواهد شد.

فراکسیون عشایر در مجلس تشکیل شد

این مقام مسئول ادامه داد: فراکسیون عشایر هفته پیش از تعطیلی مجلس تشکیل شد و نماینده اسفراین به‌عنوان رئیس آن شناخته شد.

صفرزاده تصریح کرد: فراکسیون عشایر مجلس هشتم توانست با رایزنی‌های متعدد با نمایندگان مجلس نتایج مؤثری در حوزه قانون‌گذاری برای عشایر به جا بگذارد که می‌توان جلوگیری از رشد منفی بودجه را یکی از اثرات تلاش‌های آن فراکسیون به همراه رایزنی‌های مداوم سازمان با نمایندگان مجلس عنوان کرد.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود فراکسیون عشایر در مجلس نهم بتواند با ترسیم صحیحی از وضعیت زندگی عشایر و نقش آنان در تأمین گوشت، شیر و سایر پروتئین مورد نیاز مردم و همچنین جایگاه عشایر در امنیت مرزها بتوانند نسبت به مشکلات عشایر تصمیم‌گیری‌های صحیحی در حوزه قانون‌گذاری به‌عمل آورند.

صفرزاده تأکید کرد: در زمان حاضر همه عشایر در مناطق ییلاقی استان‌های همدان، اصفهان، کردستان و استان‌های کوهستانی مستقر شده‌اند و به‌علت بارندگی مناسب سال گذشته به اندازه کافی از آب و مرتع مورد نیاز برخودارند./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

N-910428-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید