Iranian Agriculture News Agency

دستور معاونت ریاست جمهوری برای پرداخت مطالبات چایکاران

دستور معاونت ریاست جمهوری برای پرداخت مطالبات چایکاران
دستور معاونت ریاست جمهوری برای پرداخت مطالبات چایکاران

دستور صریح معاون نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای پرداخت مطالبات چایکاران ابلاغ شد.

رئیس سازمان چای کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: با توجه به پیگیری‌های مکرر سازمان چای برای پرداخت مطالبات چایکاران، روز گذشته مرادی معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور دستور داد مطالبات چایکاران پرداخت شود.

تکذیب کاهش تولید چای/ واریز یک ربع ساعت مطالبات چایکاران

علی محرر افزود: تا اواسط اردیبهشت تمام مطالبات چایکاران پرداخت شده و باقی مطالبات که حدود 15 میلیارد تومان است، به‌زودی پرداخت می‌شود و به محض اینکه سازمان مدیریت پول را به حساب سازمان چای واریز کند، ظرف یک ربع ساعت به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال 1389، 115 هزار تن چای تولید شد که در سال 90 به 131 هزار تن رسید و امسال با توجه به اینکه بارندگی تابستانه مطلوبی وجود داشت، پیش‌بینی می‌شود 150 هزار تن چای برداشت شود.

محرر ادامه داد: سال گذشته در مردادماه برداشت چای وجود نداشت. اما امسال به‌دلیل اینکه در تیرماه دو بار بارندگی داشتیم، پیش‌بینی می‌شود در مردادماه 12 هزار تن برداشت شود.

محرر در پایان تصریح کرد: 90 درصد تولیدات چای دیمی است که متأثر از شرایط آب و هوایی و بارندگی است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به آب و هوای مطلوب امسال، 44 درصد برداشت چای درجه یک خواهد بود./

خبرنگار: فرید مرادی

A-910428-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید