Iranian Agriculture News Agency

عرضه مرغ، ۹ ماه از سال، بیش از تقاضا بوده است

در پی انتشار مصاحبه‌ای از هدایت الله میرمرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم سراوان درمجلس شورای اسلامی، با عنوان فشار اقتصادی به مردم افزایش پیدا کند وزیر را استیضاح می کنیم روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی توضیحاتی را به خبرگزاری خانه ملت ارسال کرد.

به گزارش ایانا متن جوابیه ارسال شده به شرح ذیل است:

بیان این موضوع که آمار دقیقی از تولید در دسترس نیست و به دلیل نبود آمار دقیق، تنظیم بازار امکانپذیر نیست به هیچ عنوان صحت ندارد و آمار اعلام شده میزان تولید گوشت مرغ و جوجه یک‌روزه گوشتی کاملا دقیق و درست است.

براساس تولید گله‌های مادر و تعداد جوجه‌های تولید شده در کارخانجات جوجه‌کشی که به صورت روزانه در سامانه اطلاعاتی صنعت طیور کشور ثبت می‌شود و همچنین براساس میزان آمار بیمه جوجه یک‌روزه گوشتی این آمار محاسبه و اعلام می‌شود،در سال گذشته در مجموع یک‌میلیون و ۷۸۳ هزار تن گوشت طیور در کشور تولید شده و حدود ۹ ماه از سال گذشته عرضه مرغ بیش از تقاضا بوده به طوری که طرح مشوق صادراتی گوشت مرغ در کارگروه تنظیم بازار به تصویب رسید.

بنابراین افزایش قیمت‌ها ارتباطی به بحث تولید نداشته و به نحوه مدیریت درخصوص عدم تامین به موقع نهاده‌های لازم و عدم توانایی کنترل و جو روانی بازار و نبود هماهنگی و درک متقابل نسبت به تولیدکنندگان زحمتکش صنعت مرغداری مربوط است که در حوزه وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید