Iranian Agriculture News Agency

میزان جیوه در کنسروهای ماهی مجاز است

بخش عمده‌ای از ماهی تن مصرفی در صنایع کنسروسازی از دو دریای خلیج فارس و دریای عمان صید می‌شود و تنها قسمت کوچکی از خارج کشور وارد می‌شود.

رئیس هیئت مدیره سندیکای کنسرو ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اینکه مصرف ماهی نقش اساسی در سلامت افراد دارد، به چه دلیل واردات ماهی در ردیف هشتم اولویت کالاهای وارداتی در نظر گرفته شده است.

احمد آزادمرد افزود: در سال‌های اخیر حجم زیادی از ماهی تن مورد نیاز در صنایع کنسروسازی ماهی تن در داخل کشور و از دو دریای خلیج فارس و دریای عمان صید می‌شود. ولی بخشی از آن نیز باید وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: مواد بسته‌بندی برای صنایع کنسروسازی به‌طور کامل در داخل تولید می‌شود و مشکلی بابت تولید انواع کنسرو در کشور وجود ندارد.

آزادمرد در پاسخ به افزایش سطح جیوه در کنسروهای ماهی تن ادامه داد: واحدهای صنعتی تولیدکننده کنسرو به‌طور مرتب توسط کارشناسان سازمان استاندارد مورد بازدید قرار گرفته و آزمایشات لازم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این حساسیت‌ها در ماهی تن به‌دلیل افزایش مقدار جیوه از حد استاندارد بیشتر وجود دارد و هر اتفاقی بیفتد تحت کنترل کارشناسان استاندارد است و در موارد محدودی ممکن است این مورد مشاهده شود.

فعال بخش خصوصی یادآور شد: برای تضمین سلامت ماهی تن صیدشده دریاهای آزاد پوست‌گیری و ضایعات آن جدا می‌شود و با پخت اولیه در حلب‌های 20 کیلویی روانه کارخانه‌های کنسروسازی می‌شوند./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

F-910430-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید