Iranian Agriculture News Agency

راه اندازی 15 انسکتاریوم در خوزستان

15 انسکتاریوم با اشتغال 60 نفر در سطح استان خوزستان راه اندازی شده است.

به گزارش ایانا : مدیرحفظ نباتات سازمان با اعلام این خبر گفت : 15 مرکز تولید حشرات مفید با اشتغال 60 نفر فارغ التحصیل رشته گیاهپزشکی در سطح استان راه اندازی و پنج عامل بیولوژیک توسط بخش خصوصی تولید و در مزارع رهاسازی می شود.

مرتضی امیدبخش تصریح نمود : در سال گذشته عملیات کنترل بیولوژیک در سطح 54 هزار و 400 هکتار برای مزارع گوجه فرنگی ،ذرت ،نیشکر و باغات مرکبات مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: حدود 269 نفر کارشناس شبکه های مراقبت در سراسر استان در قالب 39 کلینیک گیاه پزشکی ضمن ارائه خدمات تشخیص و کنترل آفات ،بیماری ها و علف های هرز حدود 30 درصد کشت های استان را به صورت رایگان تحت پوشش گرفته است و اشتغال مناسبی در بین فارغ التحصیلان جویای کار ایجاد شده است.

امیدبخش اظهار داشت : تولید محصول سالم مرکبات ،خرما ،گندم ،ذرت ،گوجه فرنگی و سبزی و صیفی در استان خوزستان هدف گذاری شده است و در محصولات مرکبات و گوجه فرنگی برند سبز محصول سالم از اداره کل استاندارد استان اخذ شده است.

وی یادآور شد : در استان خوزستان حدود 95 نوع سم برای کنترل 140 نوع بیماری و 142 نوع آفت مصرف می شود و برنامه جدی حفظ نباتات استان حذف سموم پر خطر و معرفی سموم بی خطر و توصیه روش های کنترل بیولوژیک و غیر شیمیایی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید