Iranian Agriculture News Agency

برداشت زعفران در باخرز با نظارت شورای ملی زعفران انجام می‌شود

برای نخستین‌بار در کشور برداشت زعفران در این شهرستان با نظارت کارشناسان شورای ملی زعفران انجام می‌شود.

به گزارش ایانا از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی باخرز با اعلام این مطلب گفت: در این راستا زعفران به‌صورت بهداشتی و با رعایت اصول فنی برداشت شده و عملیات خشک کردن و بسته‌بندی آن نیز به‌صورت بهداشتی و در اندازه‌های مشخص انجام می‌شود.

برات کلثومیان از آغاز نشست‌های کارشناسی با شورای ملی زعفران در باخرز خبر داد و افزود: پنج نقطه از باخرز در بخش‌های قلعه نو علیا، همت‌آباد، ارزنه، شهرک شهیدبهشتی و مرکز شهرستان باخرز برای این منظور تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مراکز نیروهای آموزش‌دیده نسبت به برداشت زعفران با رعایت اصول فنی اقدام می‌کنند و کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی، شرکت‌های فنی و مشاوره‌ای، تعاونی‌های تولید و دو شرکت بسته‌بندی زعفران بر بسته‌بندی و خشک کردن زعفران نظارت خواهند داشت.

کلثومیان با بیان اینکه برداشت زعفران در مناطق مزبور به‌صورت بهداشتی و زیر نظر شورای ملی زعفران با هدف صادرات انجام می‌شود، ادامه داد: زعفران سرگل تولید شده از این طریق هشت میلیون ریال در کیلو نسبت به زعفران مناطق دیگر افزایش قیمت خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امسال سه‌هزار و 300 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصول زعفران است که از هر هکتار به‌طور میانگین حدود چهار کیلوگرم زعفران سرگل برداشت می‌شود.

گفتنی است، شهرستان باخرز در 216 کیلومتری مشهد سال گذشته میزبان ششمین جشنواره ملی زعفران کشور بود./

N-910509-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید