Iranian Agriculture News Agency

معاون امور دامی جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد:

تأمین گوشت قرمز با اصلاح نژاد دام روستایی

در پروژه‌های اصلاح نژاد دام روستایی با انجام عملیات تلقیح مصنوعی و بهسازی و نوسازی اماکن دامی، افزایش تولید گوشت قرمز در استان را با استفاده از ظرفیت تولید روستایی خواهیم داشت.

تأمین گوشت قرمز با اصلاح نژاد دام روستایی
تأمین گوشت قرمز با اصلاح نژاد دام روستایی

معاون امور دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب درباره برنامه‌های این استان برای خودکفایی تولید گوشت قرمز در کشور گفت: بهسازی و نوسازی امکان دامی اجرای پروژه‌های اصلاح نژاد دام سبک و سنگین فعال‌سازی دامداری‌های غیرفعال و صدور مجوزهای جدید از فعالیت‌های این سازمان در سال جاری است.

علیرضا توانا افزود: برای همین منظور انجام عملیات تلقیح مصنوعی بهسازی و نوسازی اماکن دامی، پروژه‌های اصلاح نژاد دام روستایی و حمایت تسهیلاتی از تولیدکنندگان گوشت قرمز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف در استان 12 کیلوگرم در سال است، خاطرنشان کرد: سالانه 42 هزار و 206 تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که با توجه به نیاز 14 هزار و 700 تنی استان، مازاد بر مصرف 27 هزار و 500 تنی به سایر استان‌ها ازجمله تهران صادر می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با قراردادی که به‌منظور اصلاح نژاد دامی روستایی با سازمان نظام مهندسی بسته، بخشی از تولید استان توسط این بخش تولید می‌شود. به همین منظور 400 میلیون تومان اعتبار به این بخش اختصاص یافته است.

توانا در پایان تصریح کرد: برای رفع مشکلات و معوقات بانکی دامداری‌های فعال و نیمه‌فعال تسهیلاتی با کارمزد کم به این واحدها داده می‌شود.

گفتنی است، بنا به اعلام معاون امور دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، سالانه 435 هزار تن شیر خام در استان تولید می‌شود./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910521-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید