Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص:

سند جامع ملی بهداشت کشاورزی به مجلس می‌رود

برنامه‌ها و وظایف بهداشت کشاورزی در قالب سند جامع ملی راهبردی بهداشت کشاورزی جمع‌آوری می‌شوند.

رئیس اداره بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: پیش‌نویس تدوین سند جامع ملی راهبردی بهداشت کشاورزی نوشته شده و با مشارکت همه دستگاه‌ها و کسب نظرات آنها در شهریورماه به مجلس ارائه می‌شود.

دکتر رضا عزتیان افزود: امیدواریم این طرح که با همکاری بخش‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ محیط زیست در حال تدوین است، بیانگر حداکثر دیدگاه‌ها و ملاحظات قانونی باشد که در اسناد فرادستی مانند سند چشم‌انداز ایران 1404، برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه و آیین‌نامه متعدد قانونی سازمان وجود دارد، باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که برنامه‌ها وظایف مربوط به بهداشت کشاورزی در قالب یک سند جمع شود، گامی بزرگ در قبال بهداشت کشاورزی برداشته شده است، کشاورزان دارای پرونده پزشکی می‌شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: مفاد این طرح در غالب سه محور تأمین سلامت کشاورز، سلامت محصول کشاورزی و سلامت محیط زیست خلاصه و حداکثر برنامه‌ها برای حفظ، تأمین و ارتقاء سلامت کشاورزی پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: برخورداری تمام کشاورزان از پرونده پزشکی، بهسازی محیط کار برای دستیابی به سلامت حداکثری کشاورز و سلامت محصول کشاورزی و کاهش سموم باقی‌مانده از آفت‌کش‌ها و کودهای شیمیایی در آب و خاک از حداقل انتظاراتی است که با اجرای این سند به وقوع می‌پیوندد.

مسئول برنامه بهداشت کشاورزی یادآور شد: تولید محصولات فراسودمند و محصولات غنی‌شده با مغزی‌ها، حفظ سلامت آب و خاک، سازندگی فرآیندهای کشاورزی با محیط زیست و ارتقاء سلامت محیط زیست از محورهای سند جامع ملی راهبردی بهداشت کشاورزی است.

عزتیان در پایان گفت: رایزنی‌های اولیه این طرح با نمایندگان مجلس انجام شده است./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910530-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید