Iranian Agriculture News Agency

مدیر مرکز همکاری‌های امور دام در گفتگو با ایانا:

کمیسیون کشاورزی بی‌اعتنا به تولید است

در حالی که بیش از چهار ماه از شروع به کار کمیسیون کشاورزی در مجلس نهم گذشته است، تاکنون هیچ عملکرد اثربخشی با توجه به اوج بحران‌های بخش کشاورزی در کارنامه خود نداشته است.

مدیر مرکز همکاری‌های امور دام در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: از شروع به کار کمیسیون کشاورزی بیش از چهار ماه می‌گذرد و در مدت گذشته از عمر مجلس نهم، بخش کشاورزی با مسائل مختلفی روبه‌رو بوده است. با این حال هیچ عملکرد تعیین‌کننده‌ای از سوی این کمیسیون برای مهار مشکلات بخش کشاورزی صورت نگرفته است.

دکتر محمدجواد وکیل گیلانی افزود: پس از انتخابات و تشکیل مجلس نهم انتظار می‌رفت کمیسیون کشاورزی تشکیل شده به‌عنوان کمیسیونی تازه‌نفس مردانه وارد گود مشکلات بخش کشاورزی شده و برای حل بحران‌های دامنگیر بخش تولید چاره بیاندیشد. اما تعطیلی‌های پی‌درپی مجلس و بی‌اعتنایی نمایندگان نسبت به بخش کشاورزی تعجب همگان را برانگیخته است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس هشتم هرچند توانست با تصویب برخی از قوانین نظیر قانون افزایش بهره‌وری، برقی کردن چاه‌ها و پروانه‌دار کردن چاه‌های فاقد پروانه و همچنین تصویب برنامه پنجم توسعه قدم‌هایی در بخش کشاورزی بردارد. اما به هیچ وجه بدون به اجرا درآمدن قوانین مذکور، اقدامات صورت‌گرفته مؤثر نخواهد بود.

درب کمیسیون کشاورزی به روی بخش خصوصی باز نیست

فعال بخش خصوصی با اشاره به عملکرد فراکسیون صنعت غذا در مجلس ادامه داد: هرچند در مطبوعات شنیده شد کمیته‌های دام، شیر، گوشت و حتی غلات در این فراکسیون تشکیل شده است، اما عملاً خروجی قابل توجهی از کمیته‌های تشکیل شده در کمیسیون کشاورزی دیده نشد.

وکیل گیلانی درباره میزان تعامل کمیسیون کشاورزی مجلس با بخش خصوصی تصریح کرد: برخی از اتحادیه‌ها شاید به‌علت ارتباط شخصی با نمایندگان مجلس توانسته‌اند وارد کمیسیون‌های متفاوت شوند. اما هیچ‌گاه کمیسیون کشاورزی از همه نمایندگان تشکل‌های بزرگ در هیچ عرصه‌ای دعوت به عمل نیاورده است./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

N-910531-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید