Iranian Agriculture News Agency

فرصت‌طلبی شرکت‌های پتروشیمی برای افزایش قیمت مواد اولیه در صنعت چوب

نوسان قیمت‌های مواد اولیه در صنعت چوب که منجر به تعطیلی و انزوای برخی شرکت‌های تولیدی شده است، با فرصت‌طلبی شرکت‌های پتروشیمی به بهانه ورود در بورس همراه است.

مدیر اداری و هماهنگی‌های انجمن صنفی کارفرمایان صنایع چوب در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سالانه و فوق‌العاده انجمن صنفی کارفرمایان صنایع چوب در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایانا گفت: این مجمع امروز مانند دوره‌های گذشته با حضور اعضاء انجمن برای بررسی و تصمیم‌گیری مسائلی پیرامون اساسنامه و سیاست‌های کلی انجمن، انتخاب بازرس و... برگزار شد.

امیرحسین رادزرشک افزود: در حال حاضر نبود ثبات قیمت مواد اولیه به‌ویژه اوره و متانول بزرگ‌ترین مشکل صنایع چوب محسوب می‌شود که شرکت‌های پتروشیمی اقدام به قیمت‌گذاری هفتگی آن می‌کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تولیدی قادر به افزایش قیمت چندباره محصولات خود در هفته نیستند، خاطرنشان کرد: باید نظارت بیشتری بر عملکرد واحدهای پتروشیمی وجود داشته باشد تا هر هفته افزایش قیمت در محصولات خود نداشته باشند.

مدیر اداری و هماهنگی‌های انجمن صنفی کارفرمایان صنایع چوب قیمت‌گذاری شرکت‌های پتروشیمی را فرصت‌طلبی دانست و تصریح کرد: این شرکت‌ها با استفاده از فرصت ایجادشده درباره عرضه کم و تقاضای زیاد در بورس باعث نبود ثبات قیمت مواد اولیه به‌ویژه اوره و متانول شده‌اند که به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های تولیدی زیان‌ده و یا با تعطیلی واحدهای زیرمجموعه خود مواجه شدند.

رادزرشک به تعطیلی واحد تولید چسب و فرمالدئید شرکت تخته شهیدباهنر گرگان اشاره کرد و ادامه داد: هر از گاهی با تعطیلی شرکت‌های تولیدی به‌دلیل قادر نبودن به تأمین مواد اولیه هستیم که شرکت تخته شهیدباهنر گرگان به‌دلیل اینکه قادر به تولید اوره و متانول نبود، تعطیل شد./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-910606-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید