Iranian Agriculture News Agency

رئیس دانشگاه کردستان؛

ساخت مجتمع آموزشی، تحقیقاتی دانشکده کشاورزی نیازمند اعتبار است

رئیس دانشگاه کردستان در نشست مجمع نمایندگان استان با هیئت رئیسه دانشگاه کردستان گفت: ساخت مجتمع آموزشی تحقیقاتی دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان، در حال حاضر با کمبود اعتبار روبه‌رو بوده و برای احداث و تکمیل این مجتمع 30 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

امینی با اشاره به اینکه راه توسعه استان از دانشگاه می‌گذرد، افزود: ساخت دانشکده منابع طبیعی و کشاورزی سقز ازجمله پروژه‌های در دست احداث است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشکده با مساحت پنج‌هزار مترمربع اکنون از پیشرفت فیزیکی 35 درصد برخوردار است.

امینی 104 مقاله بین المللی ISI در زمینه کشاورزی را دستاورد ارزشمند دانشگاه کردستان برشمرد و ادامه داد: این دانشگاه دانشجویان نخبه در زمینه کشاورزی را دارا است به‌طوری‌که هر سال آمار بالای کسب رتبه‌های تک‌رقمی و دورقمی در رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی سند این مدعا است.

مدیران بودجه‌های پژوهشی را به اهل علم اختصاص دهند

رئیس دانشگاه کردستان کسب رتبه اول جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن‌های علمی کشور در بخش شیلات را یک حرکت علمی توصیف کرد و یادآور شد: دانشگاه کردستان در زمینه علم کشاورزی امتحان خود را پس داده است و اکنون زمان آن رسیده از این توان در امور عملی استفاده کرد.

وی اختصاص چهار درصد از بودجه‌های هر دستگاه اجرایی به پژوهش را زمینه ورود نخبگان و فارغ‌التحصیلان به توسعه استان خواند و تصریح کرد: مدیران استانی با دانشگاه همکاری نداشته و هر سال این بودجه‌ها بلااستفاده می‌ماند.

امینی تأکید کرد: رشته‌های ارشد کاربردی و رشته‌های دکتری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در دانشگاه کردستان پایه‌گذاری شده است و بزودی شاهد توسعه علمی این رشته‌ها در این دانشگاه خواهیم بود.

گفتنی است، حامد قادرمرزی نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی زمینه همکار اساتید و دانشگاهیان با بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات، به‌عنوان سه بخش مهم استان را دستور کار مجمع نمایندگان کردستان در آینده خواند./

خبرنگار: مژگان وفایی

A-910613-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید