Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره‌بار تهران خبر داد:

عرضه گلابی ایرانی با برچسب وارداتی

بسیاری از گلابی‌های موجود در بازار که برچسب وارداتی دارند، تولیدی کشور بوده و وارداتی در کار نیست.

عرضه گلابی ایرانی با برچسب وارداتی
عرضه گلابی ایرانی با برچسب وارداتی

رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره‌بار تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا، با اشاره به اینکه اکنون فصل برداشت گلابی در تمام ایران است، گفت: زمان برداشت انبه نیز به اتمام رسیده چرا که برداشت انبه تاکستان از 15 خرداد آغاز و تا 30 مرداد به پایان می رسد و این مقدار کم هم در بازار از سردخانه‌ها وارد بازار می‌شوند.

همواره کمبود انبه داریم

حسین مهاجران با تأکید بر اینکه همواره میزان تولید انبه کشور پایین بوده و فقط نیاز منطقه خود را تأمین می‌کند، افزود: واردات گلابی به‌دلیل اینکه 24 نوع از آن در داخل کشور تولید می‌شود که یکی از یکی بهتر، به صرفه نیست.

گلابی ایرانی با برچسب وارداتی؟!

وی با تأکید بر اینکه اکنون اکثر گلابی‌های موجود در بازار ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: برخی از گلابی‌های داخلی با برچسب در بازار موجود است و مردم نیز خیال می‌کنند محصولی که بر چسب خورده وارداتی است.

برچسب‌های بی‌ضابطه شگرد افراد سودجو

فعال بخش خصوصی با بیان اینکه در بازار برچسب‌ها هیچ ضابطه و هیچ قانونی ندارند، ادامه داد: برچسب‌هایی که بر روی انواع میوه زده می‌شود، روش و شگردی برای افراد سودجو شده است.

مهاجران درباره قیمت موز تصریح کرد: قیمت موز مقداری با افزایش همراه بوده که طبیعی است چرا که قیمت این میوه به قیمت دلار وابسته است و افزایش قیمت دلار، مقداری گرانی موز را به‌دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه اکنون قیمت هندوانه، طالبی و خربزه در بازار مناسب است، یادآور شد: به‌طورکلی قیمت میوه به‌دلیل آغاز فصل برداشت نسبت به دو ماه گذشته ارزان‌تر شده، اما تقریباً نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

مهاجران با بیان اینکه اکنون انواع انگور از انگور کندری ارومیه که بهترین آن است تا انگور عسگری کاشمر و شیراز، در بازار موجود است، تأکید کرد: در کنار این میوه‌ها میزان تولید آلوشابلون که آلوی با کیفیتی است نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر است.

وی با بیان اینکه شبرنگ و هلو نیز به وفور در بازار موجود است، اظهار داشت: تا چند روز آینده نیز انار می‌رسد و نارنگی ساری وارد بازار می‌شود.

رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره‌بار تهران با اشاره به اینکه امسال قیمت‌ها به‌طورکلی همه بالاست، گفت: به‌طور نمونه امسال زردآلوی شهریار را تگرک زد و این بدین معنی است که نیمی از تولید کشور از بین رفت.

مهاجران خاطرنشان کرد: به طبع کمبود زردآلو، قیمت آن بالا رفت که تاکنون نیز در این باره ساماندهی‌های لازم صورت نگرفته است.

وی در پایان میزان محصول میوه گیلاس را هم نسبت به سال گذشته کمتر اعلام کرد و افزود: به‌طورکلی میزان محصول امسال زردآلو و گیلاس، دو قلم میوه مصرفی تابستان، پایین بوده است./

خبرنگار: رضا مروتی

N-910613-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید