Iranian Agriculture News Agency

یک میلیون دز واکسن انسانی از کشورهای دیگر خریداری می‌شود

رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خرید یک میلیون دز واکسن انسانی از کشورهای خارجی خبر داد و گفت: برای این مهم سالانه 10 تا 15 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

یک میلیون دز واکسن انسانی از کشورهای دیگر خریداری می‌شود
یک میلیون دز واکسن انسانی از کشورهای دیگر خریداری می‌شود

محمد شیرازی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب افزود: طبق برآوردها مشخص شده است که سالانه بیش از 130 هزار حیوان گزیدگی در کشور وجود دارد که افراد آسیب‌دیده با مراجعه به مراکز مربوطه به درمان خود می‌پردازند.

وی از وجود 600 مرکز درمانی در حوزه واکسن در سطح کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در هر شهرستان یک مرکز بهداشتی درمانی 24ساعته آماده ارائه خدمات به افراد آسیب‌دیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در واقع در تمامی این مراکز درمانی، ارائه خدمات به‌صورت کاملاً رایگان است و افراد نباید هیچ‌گونه وجهی را پرداخت کنند.

شیرازی تصریح کرد: به‌رغم تحریم‌ها و گرانی‌های موجود، اما در قبال واکسیناسیون افراد هیچ‌گونه مبلغی دریافت نمی‌شود تا بتوان از آمار بیماری‌های مشترک حیوان و انسان و شیوع آن جلوگیری کرد.

رئیس اداره بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: با این اقدامات سال گذشته آمار مبتلایان به بیماری هاری به هفت نفر رسید که از این تعداد یک نفر در خوزستان، دو نفر در سیستان، یک نفر در گیلان، یک نفر گلستان، یک نفر مازندران و یک نفر در همدان مبتلا شدند.

وی با اشاره به اینکه اکثر موارد هاری مربوط به سگ گزیدگی است، تأکید کرد: بیماری‌های تب مالت، سالک و سیاه زخم نیز ازجمله بیماری‌های شایع در کشور است.

شیرازی اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون دز واکسن انسانی از خارج خریداری می‌شود و به‌صورت رایگان در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد که هزینه آن بین 10 تا 15 میلیارد تومان است./

خبرنگار: مهشید رضایی

A-910711-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید