Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

استیضاح وزیر، ضربه جبران‌ناپذیر به بخش کشاورزی است

موارد 36 گانه‌ای که برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی مطرح شده است مواردی است که به‌طور مستقیم وزیر در اجرای آنها اختیار نداشته زیرا وزیر نیز عضوی از کابینه دولت است و باید از هر فردی به اندازه اختیاراتش انتظار داشت نه فراتر از آن.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با تأکید بر اینکه موارد 36 گانه استیضاح‌کنندگان وزیر جهاد کشاورزی جای بحث مفصلی دارد، گفت: بسیاری از این مواردی که ذکر شدند به‌طور مستقیم در حوزه اختیار وزیر نیست.

سیدمحمد ابراهیمی با اشاره به اینکه وزیر عضوی از کابینه دولت است، افزود: باید از هر فردی به اندازه اختیاراتش انتظار داشت نه فراتر از آن.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط استیضاح به صلاح کشاورزان نیست زیرا در حال حاضر فصل کاشت کشاورزان است.

ابراهیمی ادامه داد: چندین ماه است که تمام ظرفیت‌ها و توان‌ها بر این بوده است که قدمی در جهت افزایش تولید بر داشته شود و در حال حاضر زمان ثمردهی و به بار نشستن این تلاش‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط مساعد و مناسبی برای استیضاح نیست، تصریح کرد: در حال حاضر باید تمام مسئولان کمک کنند که این فصل با موفقیت بیشتر کشاورزان پشت سر گذاشته شود.

به گفته نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، در شرایط تحریم‌ها، گرانی و افزایش نرخ ارز که نهاده‌ها دچار کمبود شده‌اند، به‌طور قطع هرگونه تغییر و تحول باعث می‌شود مشکلات صدچندان شوند.

ابراهیمی یادآور شد: بحث واردات کود شیمیایی با طرح مشکلات خاصی مواجه است و وزات جهاد کشاورزی در حال تلاش برای رفع این مشکلات است و نباید در مسیر این وزارتخانه مانع‌تراشی کرد، زیرا ضربه‌ای جبران‌ناپذیر بر بخش کشاورزی خواهد خورد.

به گفته وی، در صورتی که قرار باشد وزیر برکنار شود، فرد جدید به‌عنوان سرپرست آشنایی کامل به این بخش نداشته و از همه پتانسیل‌های لازم برای این بخش نمی‌تواند استفاده کند و ضربه‌ای به بخش کشاوزی خواهد خورد که جبرانش غیرقابل ممکن است.

ابراهیمی در پایان با اشاره به اینکه استیضاح حق نمایندگان مجلس و ابزاری برای بررسی عملکرد وزیران است، تأکید کرد: در شرایط فعلی برگزاری جلسات کارشناسی و پرسش و پاسخ بهترین راهکار باشد و موقعیت مناسبی برای استیضاح نیست./

خبرنگار: مهدیه انوشه

P-910729-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید