Iranian Agriculture News Agency

بخش کشاورزی می توانداز محورهای مهم اقتصادمقاومتی تلقی گردد.

بخش کشاورزی می توانداز محورهای مهم اقتصادمقاومتی تلقی گردد.

به گزارش ایانا معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی چهارمحال بختیاری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و اجرای الزامات اقتصاد مقاومتی در وضعیت حساس کنونی جامعه که ارزش های انقلاب اسلامی و ملی مورد تحدید و هجوم استکبار جهانی قرار گرفته است گفت :بخش کشاورزی می تواند به عنوان یکی از محورهای تولید ملی و موثرترین مولفه تحقق اقتصاد مقاومتی تلقی گردد.

خسرو عبدالهی درجهت تقویت هر چه بیشتر تولیدات بخش کشاورزی استان٬ پایداری تولید و هم چنین توسعه کمی و کیفی زیر بخش های تولیدی، طرح توسعه بخش کشاورزی از ابتدای سال جاری توسط ریاست محترم جمهور ابلاغ گردید.

وی گفت:براساس این طرح کار گروه متشکل از کلیه دستگاه های اجرایی و مرتبط با بخش کشاورزی به ریاست استانداری هر استان و به ریاست فرمانداران در هر شهرستان ایجاد گردیده است.

وی افزود: در این ستادها ضمن بر طرف نمودن موانع تولید و توسعه راهکارهای لازم و از جمله حمایت مالی از بخش های تولیدی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی:در این راستا تسهیلات سهل الوصول با میزان سود 7% ٬کلیه طرح های کشاورزی از جمله تولیدات دامی ٬ تولیدات گیاهی٬ شیلات ٬ آبزیان ٬منابع طبیعی٬ صتایع کشاورزی ٬صنایع زیر بنایی و دامپزشکی مورد حمایت مالی قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون تعداد 492طرح مختلف در کارگروه مذکور به تصویب رسید که از این میان تعداد 269فقره در بانک عامل تصویب که تا کنون مبلغ 60 میلیارد ریال به تعداد 180 طرح پرداخت گردیده است.

گفتنی است: کلیه ی متقاضیان و مجریان طرح های مختلف بخش کشاورزی با ارائه طرح و تقاضاها به ستادهای شهرستانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و تصویب آن درستاد می توانند از تسهیلات کارگروه مذکور بهره مند شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید