Iranian Agriculture News Agency

ظرفیت اشتغال‌زایی بیش از یک‌هزار نفر در نظام جامع گلخانه و دامپروری

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تهران از اجباری شدن طرح بکارگیری مسئولان فنی در قالب نظام جامع گلخانه و دامپروری و ظرفیت اشتغال‌زایی بیش از یک‌هزار نفر در راستای اجرای آن خبر داد.

ظرفیت اشتغال‌زایی بیش از یک‌هزار نفر در نظام جامع گلخانه و دامپروری
ظرفیت اشتغال‌زایی بیش از یک‌هزار نفر در نظام جامع گلخانه و دامپروری

معاون برنامه‌ریزی اشتغال و توسعه تشکل‌های تخصصی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تهران با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) گفت: با توجه به اینکه مساحت گلخانه‌های سطح تهران به دوهزار و 400 هکتار در قالب 800 گلخانه با میانگین سه‌هزار مترمربع می‌رسد، ظرفیت اشتغال‌زایی یک‌هزار مسئول فنی در این واحدها تعریف می‌شود که فرصت شغلی بسیار مناسبی برای کارشناسان این حوزه به حساب می‌آید.

بهزاد بانکی‌پور افزود: هم‌اکنون نظام جامع گلخانه و دامپروری در حال اجرا است که در راستای اجرای آن پروانه تأسیس و بهره‌برداری هیچ‌یک از این واحدها بدون داشتن مسئول فنی تمدید نمی‌شود.

وی با بیان اینکه فرصت شغلی ایجادشده در گلخانه از طریق به‌کارگیری مسئولان فنی در دامپروری‌ها نیز قابل تعمیم است، تصریح کرد: نظام جامع گلخانه و دامپروری به ساماندهی و مهندسی‌سازی گلخانه‌ها و دامپروری‌ها می‌پردازد که به تبع آن فرصت‌های شغلی مناسبی را نیز برای فعالان و کارشناسان حوزه تعریف می‌کند.

معاون حوزه ساماندهی اشتغال سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تهران با اشاره به واگذاری فعالیت‌های دولتی کشاورزی به بخش خصوصی در قالب اصل 44 قانون اساسی ادامه داد: در قالب اصل 44 قانون اساسی باید بسیاری از فعالیت‌های دولت به بخش خصوصی واگذار می‌شد که این طرح‌ها نیز در راستای کوچک‌سازی دولت و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی اجرا می‌شوند که در همین راستا 700 شرکت فنی مهندسی تاکنون به عضویت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان درآمده‌اند.

بانکی‌پور خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالیت‌های تصدی‌گری که به‌صورت عام در واحدهای مختلف کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی ازجمله امور اراضی و... در گذشته وجود داشت و توسط بخش‌های دولتی انجام می‌شد، هم‌اکنون به بخش‌های خصوصی واگذار شده است./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-910806-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید