Iranian Agriculture News Agency

دانش ایرانی تولید واکسن تب برفکی به سوریه رسید

در بازدید معاون وزیر کشاورزی سوریه از موسسه رازی تفاهم نامه تولید واکسن تب برفکی در سوریه با دانش ایرانی به امضاء رسید.

Tweet

به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از روابط عمومی موسسه رازی ، معاون وزیر کشاورزی سوریه به همراه رئیس بانک کشاورزی این کشور ضمن بازدید تعدادی از بخشهای این موسسه با ظرفیت ها و توانمندی های موسسه رازی آشنا شد.

حسین صالح السلیمان در جلسه ای که در حاشیه این بازدید، پیرامون همکاری های مشترک و تبادل اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به همکاری های مشترکی که بین کشور جمهوری اسلامی ایران و سوریه وجود دارد، کشور سوریه تمایل دارد تا از توانمندیهای بسیار بالای ایران و دانش فنی گرانبهای ایران و موسسه رازی در زمینه تولید فرآورده های بیولوژیک بهره مند شود.

*دانش فنی تولید واکسن تب برفکی به سوریه منتقل می شود

معاون وزیر کشاورزی سوریه افزود: به دنبال پیگیری های قبلی خوشبختانه با همکاری ایران موفق شدیم تا مراحل نهایی تنظیم پیش نویس تفاهم نامه راه اندازی سایت تولید تب برفکی را توسط ایران در کشور سوریه به انجام برسانیم و در نتیجه فردا این تفاهم نامه توسط مسئولین ذیربط ایران و سوریه امضاء خواهد شد.

این مقام سوری ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، ایران با محوریت موسسه رازی سایت تولید تب برفکی را با ظرفیت 10 میلیون دز در کشور سوریه راه اندازی می کند.

صالح السلیمان گفت: برای توسعه و پیشرفت کشور سوریه در آینده بر اساس توافقات بعدی نیز از ظرفیت ها و توانمندی های موسسه رازی برای ارتقاء سطح تولید و افزایش کیفیت سایر واکسن های دامی تولید شده در کشور سوریه استفاده خواهیم کرد.

در این جلسه هادی قدکچی رئیس موسسه رازی نیز طی سخنانی آمادگی موسسه رازی را برای همکاری های مشترکی در راستای انتقال دانش فنی تولید واکسن های مختلف این موسسه به کشور سوریه اعلام کرد.

قدکچی افزود: راه اندازی سایت تولید واکسن تب برفکی در کشور سوریه با نظارت موسسه رازی انجام خواهد شد و طبق تفاهم نامه مذکور سوریه متعهد خواهد شد که تا مدت 15 سال دانش فنی تولید واکسن تب برفکی را به کشور ثالث منتقل ننماید.

رئیس موسسه رازی گفت: امیدواریم پس از امضاء تفاهم نامه مذکور بزودی مراحل احداث این سایت اجرایی شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید