Iranian Agriculture News Agency

صدور 20 هزار پروانه کشاورزی در استان آذربایجان شرقی

رئیس اتاق اصناف کشاورزی آذربایجان شرقی از صدور۲۰ هزار پروانه کشاورزی در طول یک سال گذشته خبر داد.

صدور 20 هزار پروانه کشاورزی در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مراسم گرامیداشت روز اصناف با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران، مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان، نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.

هادی فرجی آزاد در این مراسم ضمن تبریک دهه امامت و ولایت گفت: اول تیرماه روز اصناف است که خدمت تمام اصناف و کسبه و تولیدکنندگان تبریک عرض می‌کنم. اصناف در طول این سال‌ها به‌عنوان زنجیره تولید و مصرف فعالیت کرده‌اند و در سال ۱۳۳۴ آئین نامه اصناف و اتحادیه‌ها تصویب و در سال ۱۳۵۰ قانون نظام صنفی تشکیل و اتاق اصناف و کمیسیون نظارت مستقر شد.

وی افزود: در بخش کشاورزی بعد از گذشت ۴۰ سال در سال ۱۳۸۹ نظام صنفی در سراسر کشور شروع به کار کرد و بعداز ۱۰ سال آئین نامه نظام صنفی کشاورزی به تصویب رسید و در سال ۱۴۰۰ ساختار جدید به نام اتاق اصناف کشاورزی از سوی وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شده است.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی آذربایجان شرقی اضافه کرد: با عنایت به اینکه زیرساخت‌های لازم تشکیل و استقرار اتاق اصناف کشاورزی در استان فراهم نشده بود، با تلاش و پیگیری در خرداد ۱۴۰۲ در آذربایجان شرقی راه‌اندازی شد.

فرجی آزاد با تشریح اقدامات انجام شده در توسط اتاق اصناف کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در همه شهرستان‌های استان، کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی و صدور پروانه و شناسنامه آغاز شد و طی یک سال گذشته بالغ‌بر ۲۰ هزار پروانه صادر شده است.

وی گفت: هدف از تشکیل اتاق اصناف ، سازماندهی شاغلین، بخش آموزش و ترویج تولیدکنندگان و حضور در مجامع تصمیم گیر و تصمیم ساز است.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه از زمان تشکیل اتاق، فعالیت‌های مختلفی انجام شده است، گفت: احیا دریاچه ارومیه، اجرای قانون بیمه تأمین اجتماعی با نرخ مخفف در بخش کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی و اعتباربخشی به پروانه‌های صنفی و اتصال سامانه سبک به درگاه ملی مجوزساز از جمله چالش‌های ماست.

 

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید