Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم بستان آباد و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

نا ترازی انرژی و کمبود برق مشکلات متعددی برای بخش کشاورزی ایجاد کرده است

نماینده مردم بستان آباد و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: ناترازی انرژی و کمبود برق مشکلات متعددی برای بخش کشاورزی ایجاد کرده است.

نا ترازی انرژی و کمبود برق مشکلات متعددی برای بخش کشاورزی ایجاد کرده است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، غلامرضا نوری قزلجه در مراسم گرامیداشت روز اصناف که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی،رئیس اتاق اصناف کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن تبریک روز اصناف گفت: اتاق اصناف کشاورزی به حمایت قانونی نیاز دارد. باید در این زمینه در قانون محکم کاری شود و ما در مجلس پیگیری می‌کنیم تا آنچه مدنظر است را جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: براساس قانون صدور مجوزها سه سال پیش همه سامانه‌ها باید یک جا و به‌صورت الکترونیکی صادر شوند و این یک تکلیف قانونی است نه یک مطالبه یا لطف که نیاز به پیگیری داشته باشد.

وی توضیح داد: وزارت جهاد کشاورزی نتوانسته است ترتیبی بدهد تا مجوزها توسط اتاق اصناف صادر شود که البته عنوان می‌کنند که دلیل آن به مسئولین اتاق اصناف کشاورزی مرتبط است که مجوزهای صادره دقت لازم را نداشتند. متأسفانه این سوء استفاده‌ها مانع شد تا بهره‌برداران کشاورزی از این ظرفیت قانونی استفاده کنند؛ در عین حال این مجوزها باید سندیت و کارایی کافی را داشته باشند.

نوری خاطرنشان کرد: در بحث تکلیف بیمه علیرغم قانون معمولاً از اجرای آن سرباز زده شده و زیر بار آن نرفتند. طرح امنیت غذایی در مجلس قبلی به نتیجه نرسید و در این مجلس نیز تصویب این طرح را پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل کمبود ارز گفت: بعضاً در سطح کلان تصمیماتی گرفته می‌شود که در بخش کشاورزی چندان مساعد نیستند. یارانه عظیمی از دسترس بخش کشاورزی خارج شد در حالی که می‌توانستند این حوزه را مدیریت کنند و همین تصمیمات است که بخش کشاورزی آسیب زده است.

وی افزود: در ناترازی انرژی مشکلی که داریم که با وزیر نیرو در کمیسیون کشاورزی صحبت کردیم اما متأسفانه راهکار آنها چندان برای بخش کشاورزی مساعد نیست.

نوری ناترازی انرژی را یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی دانست و گفت: قطع برق، بخش کشاورزی را تحت تأثیر قرار داده است و من معتقدم که بخش مربوطه واقعاً نمی‌توانند برق را تأمین کنند چراکه ناترازی انرژی وجود دارد. برای اینکه مشکلات این حوزه رفع شود به سرمایه‌گذاری عظیمی در حوزه نفت و گاز نیاز داریم تا بتوانیم سهم خود را از میادین مشترک برداشت کنیم و با رفع نیاز داخل، صادرات نیز انجام شود و با ورود ارز مشکلات را حل کنیم. این سرمایه‌گذاری انجام نشده است چرا که نتوانسته‌ایم مذاکره کنیم اما حتی شرکای چینی نیز بدون رفع تحریم‌ها نتوانستند در کشور سرمایه‌گذاری کنند.

وی با انتقاد از فشارهای مالیاتی به مردم گفت: مالیات بر تراکنش در حوزه کشاورزی نیز مشکلاتی ایجاد کرده است و فشار مالیاتی به مردم زیاد شده است و هرسال نیز مالیات‌ها بیشتر می‌شود در صورتی که درآمدها این روند افزایشی را ندارند و تحریم‌ها بر معیشت مردم اثر گذاشته است.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات می تواند زمینه ایجاد یک دولت قوی را فراهم کند.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید