Iranian Agriculture News Agency

زنجیره ارزش گیاهان دارویی ساماندهی و توسعه می‌یابد/ تاکید بر تشکیل کمیته فنی بذر

در نشست تخصصی شورای راهبردی گیاهان دارویی، تولید استاندارد گیاهان دارویی با ساماندهی وضعیت بذر و اندام‌های تکثیری و توسعه مکانیزاسیون با رویکرد توجه به زنجیره ارزش مورد بررسی قرار گرفت.

زنجیره ارزش گیاهان دارویی ساماندهی و توسعه می‌یابد/ تاکید بر تشکیل کمیته فنی بذر

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در نهمین نشست شورای راهبردی گیاهان دارویی که با حضور اعضای این شورا در سالن توسعه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، ساماندهی وضعیت بذر و اندام‌های تکثیری گیاهان دارویی به عنوان یک موضوع بسیار حائز اهمیت برای توسعه و تولید استاندارد گیاهان دارویی در کشور و همچنین چگونگی بهره‌برداری از ماشین‌های برداشت گل محمدی و زیره سبز برای حمایت از بخش تولید و توسعه مکانیزاسیون گیاهان دارویی با رویکرد توجه به زنجیره ارزش مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

در این نشست پس از تبادل اطلاعات فنی و راهبردی مقرر شد؛ کمیته فنی بذر با حضور مراکز مرتبط تشکیل شده و ضمن تدوین آیین کار به طور متمرکز و مستقر موارد مربوط به بذر و اندام‌های تکثیری گیاهان دارویی مورد پیگیری قرار گیرد.

همچنین مقرر شد؛ گزارش مکتوب ارقام جدید ثبت شده گیاهان دارویی از سوی موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال جهت بررسی، اطلاع‌رسانی و ترویج آن به دفتر گیاهان دارویی ارسال شود.

در پایان زینلی مشاور وزیر و مجری طرح ملی گیاهان دارویی، اهمیت و ضرورت تحقق مصوبات را تاکید و اقدامات صورت گرفته در زمینه گیاهان دارویی و راهبردهای پیش رو را تشریح کرد.

 

منتشرکننده خبر: زینب سادات حسینی فر

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید