Iranian Agriculture News Agency

تصمیم گیری در خصوص تامین آب برای طرح‌های گلخانه‌ای، دام وطیور و صنایع کشاورزی در آذربایجان شرقی

در راستای ایجاد هماهنگی بیشتر برای اجرای پروژه‌های آبی بخش کشاورزی استان در اراضی پایاب سدها و نحوه تامین آب برای طرح‌های تولیدی کشاورزی نخستین جلسه هماهنگی و مشترک مدیران سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و شرکت آب منطقه‌ای استان در سال 1403 تشکیل شد.

تصمیم گیری در خصوص تامین آب برای طرح‌های گلخانه‌ای، دام وطیور و صنایع کشاورزی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این جلسه که با حضور یوسف غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و مدیران ارشد دو مجموعه تشکیل شد گفت: در این جلسه در خصوص شبکه اصلی و فرعی اراضی پایاب سدهای شهرستان‌های میانه، هشترود، خداآفرین و مرند و تامین آب برای طرح‌های گلخانه‌ای و دام وطیور و صنایع کشاورزی در شهرستان‌های استان تصمیمات لازم گرفته شد.

در این جلسه مسائل و موضوعات مربوطه از قبیل تکمیل شبکه‌های پایاب رودخانه‌ها و سدها و حقابه‌ها، آخرین وضعیت اجرای شبکه‌های اصلی و فرعی آبیاری و زهکشی پایاب سدهای آیدوغموش، سهند و قلعه‌چای و موضوع الگوی کشت و نحوه تخصیص آب به شهرک‌های گلخانه‌ای و محیط‌های کنترل شده بررسی شد.

همچنین در جلسه آب و کشاورزی استان چالش‌ها، مشکلات و مسائل موجود مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته و تصمیمات لازم جهت تسریع روند اقدامات اتخاذ شد.

 

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید