Iranian Agriculture News Agency

ایجاد ایستگاه هواشناسی باغبانی در منطقه چایپاره هوراند

جلسه تسهیل و رفع موانع تولید بخش کشاورزی شهرستان هوراند به ریاست فرماندار شهرستان هوراند و با حضور مدیرکل هواشناسی استان، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان، مدیر طرح و برنامه سازمان و سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان و جمعی از مسئولین شهرستان درمحل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

ایجاد ایستگاه هواشناسی باغبانی در منطقه چایپاره هوراند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هوراند در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام یافته و مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان را ارائه داد و گفت: تحقق شعار سال با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها با حضور ۶ هزار کشاورزی عملیاتی شده و با مشارکت همین کشاورزان و با استفاده از ظرفیت کارشناسان جهادکشاورزی نسبت به کشت غلات و علی‌الخصوص در زمان آیش نسبت به کشت محصولات تناوبی اقدام می‌کنند.

سیدرضا تاج الدینی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان با استقبال از متقاضیان در بخش کشاورزی بر تمامی تلاش خود بر رفع موانع‌ تولید اقدام می‌کند.

فرماندار شهرستان هوراند نیز با بیان اینکه استفاده از ظرفیت مردمی رکن اساسی تحقق شعار سال است خاطرنشان کرد: حل برخی از مشکلات بخش کشاورزی  بیش از آنکه منوط به تامین اعتبار و ارائه تسهیلات باشد وابسته به رفع موانع از سوی ادارات است.

توکل فرهادی ادامه داد: باید دیدگاه خود را نسبت به اینکه سرمایه‌گذار برای کسب منفعت می‌آید عوض کنیم و  وجود سرمایه‌گذار در شهرستان و درخواست ایشان برای سرمایه‌گذاری را باید فرصت و‌ غنیمت بدانیم و تلاش خود را برای رفع موانع کار ایشان افزایش دهیم.  

وی به مدیران شهرستان تاکید کرد: مردم و متقاضیان سرمایه‌گذاری را در گیر و دار بروکراسی اداری معطل نکنند و به نحو ممکن و با رعایت مقررات در اسرع وقت پاسخ استعلامات لازم را صادر کنند.

فرهادی از ادارات و نهادهای که در زمینه بخش کشاورزی نسبت به ارائه تسهیلات اقدام می‌کنند نیز درخواست کرد که با همکاری و هم‌افزایی بیشتر برای فعال سازی واحد‌های راکد و نیمه راکد با جهاد کشاورزی همراهی کنند.

در این جلسه چالش‌ها، مسائل و مشکلات بخش کشاورزی بررسی و برای رفع برخی از مشکلات تصمیم گیری لازم انجام شد و در پایان با حضور مدیرکل هواشناسی استان از منطقه چایپاره بازدید و مقرر شد اکیپ کارشناسی اداره کل هواشناسی نسبت به بررسی امکان ایجاد ایستگاه هواشناسی باغبانی براساس شرایط اقلیمی محل اقدام کند.

مدیرکل هواشناسی استان در بازدید از منطقه چایپاره هوراند در گفت‌وگو با خبرنگاران از ایجاد ایستگاه هواشناسی باغبانی در منطقه چایپاره هوراند خبر داد و گفت: با توجه به اقلیم خاص گرمسیری چایپاره و قطب کشاورزی استان  و تولید میوه‌های نوبرانه، در راستای توسعه کشاورزی ایستگاه باغبانی در این منطقه ایجاد خواهد شد.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

حجم ویدیو: 5.17M | مدت زمان ویدیو: 00:00:49
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید