Iranian Agriculture News Agency

در جلسه بررسی مسائل کشاورزی شهرستان بستان آباد مطرح شد؛

همه اراضی آذربایجان شرقی تا پایان شهریورماه رفع تداخل خواهند شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تعیین زمان‌بندی برای ثبت کامل مشخصات اراضی کشاورزی استان در سامانه پهنه‌بندی خبر داد.

همه اراضی آذربایجان شرقی تا پایان شهریورماه رفع تداخل خواهند شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه بررسی مسائل کشاورزی شهرستان بستان آباد که با حضور غلامرضا نوری، نماینده مردم شریف بستان آباد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تدقیق آمار در بخش کشاورزی را مهم و کاربردی دانست و گفت: اگر آماری که در سامانه پهنه‌بندی در خصوص مساحت اراضی کشاورزی از دقت بالایی برخوردار نباشد، نمی‌توانیم در زمینه توزیع کود، بذر، خرید تضمینی گندم و تخصیص سوخت برای ماشین‌آلات کشاورزی برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم، بنابراین باید با تعیین زمان‌بندی، در بازه زمانی حداکثر یک ماهه، نسبت به ثبت کامل مختصات جغرافیایی اراضی کشاورزان در کنار دیگر توضیحات، در سامانه پهنه‌بندی اقدام کنیم.

وی از تلاش های نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت: جناب آقای دکتر نوری از نمایندگانی است که همواره در دسترس بخش کشاورزی است و در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تلاش بسیار زیادی برای حل مسائل مرتبط با بخش کشاورزی به ویژه اخیراً در بحث کود انجام داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش پررنگ نماینده مردم بستان آباد در تصویب قانون رفع تداخل اراضی، این قانون را نقطه عطفی در تاریخ کشاورزی کشور دانست و گفت: با اجرای قانون رفع تداخل اراضی تا امروز نزدیک به 15 هزار هکتار از اراضی که در اختیار دولت بود، رفع تداخل شده و در اختیار مردم قرار گرفت.

فتحی از رفع تداخل اراضی باقیمانده استان تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: اجرای کامل قانون رفع تداخل تنها با شعار امکان پذیر نیست و باید برنامه ریزی لازم برای آن انجام شود و با توجه به اینکه رئیس کل دادگستری استان نیز به صورت کامل از این طرح حمایت می کند، اتمام آن تا پایان شهریور ماه عملی است.

فتحی بر استفاده از ظرفیت مولدسازی در اجرای پروژه های آب و خاک اشاره کرد و گفت: منابع دولتی دارای محدودیت است و در اجرای پروژه ها هر زمان از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کردیم، به موفقیت دست پیدا کردیم.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، ابراز امیدواری کرد روند ثبت دقیق اراضی کشاورزی شهرستان بستان آباد در سامانه پهنه بندی تا پایان زمان بندی مشخص شده انجام شود و افزود: تدقیق این آمار با توجه به اینکه بر مبنای آن کود، بذر و سوخت به کشاورزان تعلق می‌گیرد از اهمیت زیادی برخوردار است و اقدامات انجام شده باعث شود تا کشاورزان بستان آباد مشکلی در زمینه تأمین کود و سایر نهاده‌های کشاورزی نداشته باشند.

غلامرضا نوری بر اهمیت رفع تداخل اراضی اشاره کرد و افزود: انتظار داریم رفع تداخل اراضی در شهرستان بستان آباد با سرعت بالایی پیگیری شود تا در زمان بندی مشخص شده، اراضی این شهرستان نیز به‌صورت کامل رفع تداخل شوند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود از حمایت‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی قدردانی کرد و افزود: فتحی که از مدیران موفق وزارت جهاد کشاورزی است و همواره عملکرد وی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان نمونه ای موفق یاد می‌شود تشکر می کنم.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید