Iranian Agriculture News Agency

بازدید هیئت وزارت کشاورزی عراق از سردخانه‌های سیب مراغه

هیئت وزارت کشاورزی عراق از زیرساخت‌های بخش کشاورزی از جمله باغ‌ها و سردخانه‌ها و واحد‌های بسته‌بندی سیب در شهرستان مراغه بازدید کردند.

بازدید هیئت وزارت کشاورزی عراق از سردخانه‌های سیب مراغه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سرپرست مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران گفت: این بازدید به‌منظور ایجاد بازار هدف برای سیب مازاد مراغه و محصولات کشاورزی استان در کشور عراق برنامه‌ریزی شده است.

مسعود جعفرنژاد توضیح داد: هیئت عراقی، هیئت تخصصی متشکل از باغبانی، بازرگانی و حفظ نباتات است و ما دوست داریم محصول سیب ما را بیشتر بشناسند و محصولی که مازاد بر مصرف منطقه و کشور است بتوانیم به کشور عراق صادر کنیم. ما در سال‌های گذشته به کشورهای همسایه امان صادرات سیب را داشتیم ولی تصمیم وزارتخانه بر آن است با تفاهم‌نامه‌ها و منظم‌تر این کار انجام شود.

وی افزود: نزدیکی شهر مراغه به کشور عراق بهترین مزیت و ظرفیت برای گسترش ارتباطات اقتصادی دوطرف برای صادرات سیب این شهرستان است.

جعفرنژاد اضافه کرد: باغداران مراغه با داشتن یک سوم باغ‌های سیب استان بیشترین محصول سیب آذربایجان شرقی را تولید می‌کنند.

سرپرست مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: سالانه در این شهرستان ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن سیب با کیفیت تولید می‌شود که بخش زیادی از آن به دیگر استان‌های کشور و خارج صادر می‌شود.

وی گفت: باغداران مراغه‌ای دانش و تجربه بالایی در تولید سیب دارند و زیرساخت‌های نگهداری، بسته‌بندی و صادرات این محصول دراین شهرستان فراهم است.

در این شهرستان همچنین برای نگهداری سیب ۵۴ واحد سردخانه به ظرفیت ۱۶۰ هزار تن و دو واحد سورتینگ و بسته‌بندی مکانیزه سیب فعال است.

 

 

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

حجم ویدیو: 20.18M | مدت زمان ویدیو: 00:01:48
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید