Iranian Agriculture News Agency

مشارکت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر در جشنواره بازی‌های بومی و محلی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر از مشارکت در جشنواره بازی‌های بومی و محلی و توانمندی‌های روستایی مرکز قلعه چای خبر داد.

مشارکت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر در جشنواره بازی‌های بومی و محلی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، احمد اسلامی در حاشیه این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: انعکاس توانمندی‌های روستایی، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور و مشارکت در جشنواره‌ها و توانمندسازی روستاها مهاجرت معکوس را به دنبال خواهد داشت و امروزه آنچه سبب مهاجرت معکوس می‌شود توانمندی اقتصاد روستایی و ارائه سایر خدمات مربوط به این مناطق است.

 وی توضیح داد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند زمینه حضور گردشگران را در منطقه  فراهم کرده و در توسعه پایدار کشاورزی نقش بسیار موثری داشته باشد و به طور همزمان با گردشگری و طبیعت گردی، با ایجاد گردشگری کشاورزی و آشنایی با ظرفیت های کشاورزی منطقه و توانمندی‌های زنان روستایی و کشاورزان، معیشت بهره‌برداران منطقه را رونق بخشد و با ایجاد معیشت‌های جایگزین کشاورزی به پایدار سازی توسعه روستایی کمک کند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر با اشاره به اینکه شکوفایی ظرفیت‌های مناطق روستایی به اقتصاد این شهرستان کمک می‌کند افزود: اکنون توانمندسازی اقتصاد روستایی با مشارکت تمامی ادارات مربوطه یکی از رویکردهای این نهاد است.

 

 

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

حجم ویدیو: 24.66M | مدت زمان ویدیو: 00:02:13
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید