Iranian Agriculture News Agency

روابط عمومی اولویت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: روابط عمومی یکی از اولویت‌ها در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی است و باید نقش اقدامات جهاد کشاورزی در رشد تولید برای همه مردم تبیین شود.

روابط عمومی اولویت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه گرامیداشت 27 اردیبهشت روز روابط عمومی با تبریک این مناسبت به همکاران روابط عمومی سازمان، شهرستان‌ها و ادارات تابعه گفت: بخش‌های تخصصی سازمان باید هر کدام به‌صورت جداگانه یک نفر را به‌عنوان رابط روابط عمومی انتخاب کنند تا اقدامات اولیه برای تهیه گزارش‌ها خبری توسط این رابطین انجام شود و سپس اقدامات نهایی توسط روابط عمومی انجام شود.

وی با اشاره به محدودیت سازمان در زمینه منابع انسانی گفت: تقسیم کار درست می‌تواند محدودیت‌هایی که در حوزه منابع انسانی وجود دارد را کمرنگ کند اما با این وجود در زمینه منابع انسانی به یک بازمهندسی نیاز داریم تا تناسبی درست از عملکرد و حجم فعالیت‌های یک بخش و نیروی انسانی که در اختیار دارد را در سازمان برقرار کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تقدیر از فعالیت‌های اداره روابط عمومی سازمان گفت: اداره روابط عمومی از بخش‌های بسیار فعال در سازمان است که نیروهای آن با وجدان کاری و علیرغم محدودیت‌های موجود، بیشترین عملکرد را ارائه می‌دهند. رتبه‌هایی که در این حوزه در سطح استان و کشور کسب شده است به خوبی نمایانگر این مسئله است.

فتحی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های روابط عمومی گفت: اگر اقدامات اداره روابط عمومی نبود، همه اقداماتی که در سازمان انجام می‌شد درون سازمان باقی می‌ماند و مردم از کم و کیف آن اطلاع پیدا نمی‌کردند.

وی با اشاره به نقش اطلاع رسانی و اقدامات رسانه‌ای در تاریخ اسلام گفت: عبارت مشهور «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» مؤید نقش اطلاع رسانی و جهاد تبیین در نشان دادن عظمت یک اقدام است. حماسه کربلا با آن عظمت و وسعتش رقم خورد اما اگر شخصیتی والایی مانند حضرت زینب (س) نبود، این حماسه به گوش دیگران نمی‌رسید تا امروز به‌عنوان زنده نگهدارنده اسلام در سراسر جهان شناخته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بر پشتیبانی و حمایت همه بخش‌های تخصصی از روابط عمومی تأکید کرد و گفت: ساختار جهاد کشاورزی ذاتاً ساختاری ترویجی است چرا که هر میزان برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان برای مخاطبین آن بیشتر تبیین شده و آگاهی ایجاد شود، فعالیت‌ها در بخش کشاورزی افزایش پیدا کرده و سرمایه‌گذاری بیشتری نیز به این حوزه جذب می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت‌های روابط عمومی نیز در این ساختار ترویجی اهمیت زیادی پیدا می‌کند چراکه این حوزه خود برخلاف بخش ترویج، خود را مطابق و همراه با تغییرات فناوری به روز کرده است و با فعالیت‌های خود بخش قابل توجهی از مخاطبین را با محتواهایی که جذابیت دارد در رسانه‌هایی که جامعه مخاطبین بالایی از آن استفاده می‌کنند، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فتحی بر لزوم ایجاد تغییرات اساسی در حوزه ترویج تاکید کرد و گفت: برگزاری کلاس‌ها ترویجی به‌صورت سنتی و با روش‌های قدیمی نمی‌تواند در وضعیتی که امروز جامعه تغییر پیدا کرده است، تأثیرات زیادی داشته باشد و باید در این روش‌ها به‌صورت جدی بازنگری شود.

وی روابط عمومی را یک اولویت در سازمان دانست و افزود: روابط عمومی اقدامات بخش‌های تخصصی را تبیین می‌کند و با توجه به تأکیداتی که مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین دارند، باید به این مسئله توجه داشته باشیم که روابط عمومی یک اولویت برای سازمان است. بخش‌های تخصصی نباید برای نشان دادن برنامه ها و اقدامات خود با تهیه گزارش‌های تخصصی اکتفا کنند بلکه باید این اقدامات در قالب خبر تهیه و در سطح جامعه منعکس شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تبیین مفهوم امنیت غذایی را نیازمند کار بیشتر توسط روابط عمومی دانست و افزود: امروز برای بسیاری از افراد اقدامات سخت و قابل توجهی که در جهاد کشاورزی انجام می‌شود مشخص نیست. بسیاری از مردم نمی‌دانند برای اینکه در حوزه کشاورزی بتوانیم محصول مورد نیاز را برداشت کنیم چه سختی‌هایی در حوزه تأمین نهاده‌ها، مراقبت‌های فنی، مکانیزاسیون لازم برای داشت و برداشت محصولات وجود دارد و این کار روابط عمومی است که این مسائل را تبیین کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: قرن حاضر، قرن ارتباطات، فضای مجازی و رسانه‌ها است. دنیا بر خلاف گذشته به یک دهکده بدون مرز تبدیل شده است و همه باید این واقعیت را قبول کنند و خود را با آن مطابقت دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید نجفی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز بارها در بیانات خود به اهمیت رسانه و فضای مجازی اشاره کرده‌اند. اگر امروز در رسانه و فضای مجازی بازنده باشیم مشکلات زیادی برایمان ایجاد می‌شود.

وی توضیح داد: اگر تاریخچه و منشأ روابط عمومی و ارتباطات را ریشه یابی کنیم باید به این مسئله توجه داشته باشیم که نخستین پرتو ارتباطات از طرف خداوند متعال مورد توجه قرار گرفته و به‌صورت عملی انجام شده است در آنجا که با ارسال پیامبران و کتاب‌های آسمانی خصوصاً قرآن کریم اقدام به ایجاد ارتباط با بندگان کرده تا آنها را هدایت کند و از انحراف باز دارد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به شاخص‌های ارتباطات از نظر قرآن و اسلام اشاره کرد و گفت: لزوم روابط حسنه و مطلوب، حفظ حرمت و آبروی دیگران، انسان دوستی و دوری از تکبر و غرور و نرم گویی از مواردی است که در زمینه ارتباطات در قرآن و اسلام به آنها اشاره شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی با اشاره به اینکه در قرآن همه انسان‌ها فارغ از عقاید، جنسیت و نژاد مورد احترام هستند، گفت: در اکثر موارد قرآن هر کجا انسان را مورد خطاب قرار داده است از عنوانی عمومی استفاده کرده و جنسی را بر جنسی دیگر یا نژادی را بر نژادی دیگر برتری نداده است.

سخنگو و مشاور رئیس سازمان و رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: امسال شعار هفته روابط‌عمومی «بیا تا قدر یکدیگر بدانیم/ که تا ناگه ز یکدیگر نمانیم» است.

وحید کاظم زاده با قدردانی از مدیران ارتباط گستر سازمان بیان کرد: موفقیت روابط عمومی در سایه حمایت مدیران حاصل می شود.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در طول سال 1402، هفت بار رتبه و مقام کسب کرده است که پنج مورد رتبه برتر کشوری و دو مورد رتبه استانی بوده است. این رتبه‌ها شامل رتبه برتر در سطح روابط عمومی‌های وزارت جهاد کشاورزی و انتخاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی به‌عنوان مدیر ارتباط گستر در سطح کشور، انتخاب به‌عنوان پاسخ‌گوترین سازمان در میان هزار و 868 دستگاه اجرایی کشور برای دومین سال متوالی به‌طوری‌که در انتشار اسناد در سطح کشور رتبه دوم را با انتشار 15 هزار و 202 سند از 126 هزار سند داریم، رتبه برتر کشوری سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در هفته خاک، کسب رتبه برتر در جهاد تبیین، انتخاب از سوی سازمان تات به دلیل توسعه شبکه‌های اجتماعی، تجلیل به‌عنوان روابط عمومی برتر از سوی استاندار فقید عابدین خرّم و کسب مقام اول در جشنواره روابط عمومی های برتر استان (هنر هشتم) است.

در این مراسم از همکاران روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اهدای لوحی تجلیل شد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید