Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در این استان خبر داد.

اجرای طرح جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی بیان کرد: این طرح همگام با سایر استان‌ها با همکاری اعضای هیات‌های علمی مراکز تحقیقاتی و کارشناسان مدیریت‌های تخصصی استان شروع شد.

وی توضیح داد: برای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال جاری تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" و با توجه به اهمیت اشاعه دانش و یافته‌های تحقیقاتی در توانمندسازی بهره‌برداران و ارتقای بهره‌وری عوامل تولید کشاورزی "طرح جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم" در اواخر فروردین ماه توسط معاونت محترم وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات به استان‌ها ابلاغ شد و بر این اساس مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی به‌عنوان دبیر اجرایی طرح با تشکیل کارگروه استانی و احصاء اولویت‌های محصولی/موضوعی مسائل مبتلا به در واحدهای تولیدی شهرستان‌های 21 گانه؛ نسبت به تدوین برنامه اجرایی طرح اقدام کرد.  

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی توضیح داد: این طرح در قالب "کارگاه‌های حل مسئله در مزرعه" و با حضور محققان ذی‌ربط، کارشناسان واحد تخصصی سازمان، نماینده مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و با مشارکت 10 تا 25 نفر از بهره‌برداران داوطلب و علاقمند در مزارع، باغات و واحدهای تولیدی با رویکرد تسهیلگری و به کارگیری روش‌های مشارکتی اجرا می‌شود.  

تعداد 54 مورد بازدید میدانی و کارگاه حل مسئله در مزرعه در رشته‌های مختلف و مسائل مبتلابه بخش کشاورزی استان برای اجرا در اردیبهشت و خردادماه سال جاری برنامه‌ریزی شده و تا پایان اردیبهشت ماه تعداد 34 مورد کارگاه حل مسئله در مزرعه با مشارکت و حضور 750 نفر از بهره‌برداران داوطلب و علاقمند در 18 شهرستان اجرایی شده است.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید