Iranian Agriculture News Agency

واکسیناسیون 40 هزار راس دام عشایری در اردوی جهادی دامپزشکی آذربایجان شرقی

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی از واکسیناسیون 40 هزار راس دام عشایری در اردوی جهادی در استان خبر داد.

واکسیناسیون 40 هزار راس دام عشایری در اردوی جهادی دامپزشکی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  یحیی شیری پور گفت: به مناسبت هفته بسیج عشایر و در قالب اردوهای جهادی دامپزشکی 40 هزار راس دام عشایری در مراتع 9 شهرستان علیه بیماری‌های تب برفکی، شاربن، آبله، تب مالت و هاری مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی با اعلام این مطلب که یکی از سیاست‌های اصلی اداره کل دامپزشکی استان بحث توزیع عادلانه خدمات بهداشتی در دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین نقاط استان است از این رو با تشکیل اکیپ‌های متشکل از دامپزشکان و کارشناسان دامپزشکی در مناطق روستایی محروم و کم ‌برخوردار اقدام به خدمات‌رسانی جهادی می کند، در همین راستا از مورخه ۲۹ اردیبهشت به مدت یک هفته اردوی جهادی دامپزشکی استان آذربایجان شرقی مزین به نام "شهید حسینقلی اسددخت سرخابی" در مناطق دوردست و صعب‌العبور 9 شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این اردوی جهادی با همت اداره کل دامپزشکی استان و مشارکت و حمایت سپاه استان، سازمان بسیج عشایری و بسیج جامعه مهندسین کشاورزی و حضور داوطلبانه اساتید و دانشجویان دامپزشکی انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی با اشاره به رایگان بودن این خدمات‌، خاطرنشان کرد: در این اردوی جهادی اکیپ‌های دامپزشکی اقدام به ویزیت و معاینه، ضدعفونی و سمپاشی بدن دام و اماکن دامی، واکسیناسیون علیه بیماری‌های دامی و آموزش دامداران کردند.

شیری پور در پایان ضمن قدردانی از تمام روسای شهرستان‌ها و همکارانی که در این زمینه همکاری می‌کنند گفت: خوشبختانه مجموعه دامپزشکی استان یکی از دستگاه‌های پیشرو در امر برگزاری اردوهای جهادی در همه مناطق روستایی و عشایری استان که از امکانات اولیه محروم بوده و ارائه این نوع خدمات رایگان بهداشتی دامپزشکی و آموزش های ترویجی را مدال افتخار خود می‌داند و در این راستا ضمن همکاری با دستگاه‌های اجرایی همکار از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید