Iranian Agriculture News Agency

رتبه دوم آذربایجان شرقی در تولید گوجه سبز در کشور

آذربایجان شرقی با سطح زیر کشت سه هزار و 500 هکتار گوجه سبز در رتبه دوم تولید این محصول در کشور قرار دارد.

رتبه دوم آذربایجان شرقی در تولید گوجه سبز در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از باغات گوجه سبز سردرود با اعلام این مطلب گفت: این استان دارای رتبه دوم تولید در محصول گوجه سبز است.

مسعود جعفرنژاد افزود: گوجه سبز از واریته درختان آلو به شمار می‌رود که کشت آن قدمت دو هزار ساله دارد.

وی ادامه داد: برداشت گوجه سبز در استان آذربایجان شرقی آغاز شده و تا اواخر خرداد نیز ادامه خواهد داشت.

جعفرنژاد بیان کرد: سطح زیر کشت گوجه سبز در آذربایجان شرقی سه هزار و 500 هکتار بوده و امسال میزان تولید کل گوجه سبز استان نیز ۳۵ هزار تن پیش‌بینی شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در آذربایجان شرقی پنج هزار نفر بهره‌بردار وجود دارد که به تولید گوجه سبز مشغول هستند.

وی با بیان اینکه سردرود بزرگترین مرکز تولید گوجه سبز در شهرستان تبریز است افزود: ۴۰ درصد گوجه سبز تولیدی در این شهرستان در منطقه سردرود تولید و به بازار عرضه می‌شود.

جعفرنژاد ادامه داد: خوشمزگی وکیفیت گوجه سبز سردرود موجب شده که این محصول به‌عنوان یک برند در بازارهای استانی و ملی مطرح شود.

گوجه سبز یا بورحلی الچه محصول باغات شهر سردرود سرشار از ویتامین‌های C، ویتامین آ، ویتامین ب ۱، ویتامین ب ۲ و پتاسیم است که به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کند و در مقابله با عفونت‌ها و بیماری‌های قلبی عروقی مفید بوده و می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داده و در پایین آوردن التهاب بدن کمک کند و به‌عنوان یک ماده پیشگیری در برابر سرطان شناخته می‌شود و فیبر موجود در میوه گوجه سبز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. مصرف میوه گوجه سبز می‌تواند باعث کنترل قند خون در بدن شده و می‌تواند در کاهش وزن کمک کند و در پاکسازی کبد (تصفیه مواد زائد و سموم بدن)، کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد، بهبود کبد چرب و خطر ابتلا به سنگ کلیه مفید است، این میوه می‌تواند فشار خون را کاهش دهد و به سلامت کلیه کمک کند.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید