Iranian Agriculture News Agency

حدود ۹۰ درصد کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی در داخل کشور تولید و توزیع می‌شود

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: حدود 90 درصد کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی در کشور تولید و توزیع می شود.

حدود ۹۰ درصد کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی در داخل کشور تولید و توزیع می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، صادق نادری ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت، رئیس جمهور شهید و همراهان گرامی شان، هفته جهاد کشاورزی را به جامعه بزرگ کشاورزی ایران به خصوص همکاران و بهره‌برداران زحمتکش بخش کشاورزی تبریک و تهنیت گفته و افزود: در 33 ماه خدمت دولت مردمی شهید رئیسی نسبت به مدت مشابه قبل علیرغم تحریم‌های شدید ظالمانه و محدودیت‌های ارزی حدود 30 هزار تن کود یارانه‌ای بیشتری تأمین و بین کشاورزان محترم استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: از افتخارات مهم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در دولت مردمی، حرکت به سمت خودکفایی تولید کودهای فسفاته و پتاسه در داخل کشور است

نادری گفت: هم اکنون حدود 90 درصد این کودها در کشور تولید و توزیع می‌شود در حالی‌که پیش از این وابستگی شدیدی به واردات این کودها از خارج داشتیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با بیان اینکه پروژه‌های بسیار مهمی در این راستا در دولت مردمی کلید خورد که بخشی به بهره‌برداری رسیده و چند پروژه مهم در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید تاکید کرد: متصور است با بهره‌برداری کامل از این پروژه‌ها در بخش کود فسفاته و پتاسه علاوه بر تأمین کامل نیاز کشور صادرات هم داشته باشیم.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

حجم ویدیو: 20.75M | مدت زمان ویدیو: 00:01:56
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید