Iranian Agriculture News Agency

توسعه کشت گل محمدی در شهرستان مراغه

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراغه با بیان اینکه سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان ۴۴ هکتار است، بیان کرد: میزان تولید به طور متوسط پنج تن در هکتار، و حجم تولید ۱۸۰ تن بوده و کشت این محصول در حال افزایش است.

توسعه کشت گل محمدی در شهرستان مراغه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، هادی خرسندی در حاشیه برداشت گل محمدی از مزارع این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: گل محمدی گیاهی کم‌آب‌بر بوده و میزان آب مورد نیاز آن سه‌هزار مترمکعب در هکتار است.

وی با تاکید بر اینکه گل محمدی در مناطقی که با کمبود آب مواجه است، محصولی مناسب به شمار می‌رود، افزود: مراغه ظرفیت خوبی برای پرورش گل محمدی دارد و امیدواریم کشاورزان بیش از پیش به کشت آن گرایش پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه توسعه کشت گل محمدی موجب راه‌اندازی صنایعی چون عرق‌گیری و اسانس‌گیری می‌شود، ادامه داد: سطح زیر کشت بالا برود تا ایجاد صنایع تبدیلی از نظر اقتصادی صرفه داشته باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراغه بیان کرد: مشکلاتی هم در مزارع این محصول وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به برداشت دستی محصول اشاره کرد.

خرسندی یادآور شد: اگر سطح زیر گشت گل محمدی در شهرستان افزایش یابد، می‌توان به سمت برداشت مکانیزه و ایجاد صنایع مرتبط حرکت کرد.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید