Iranian Agriculture News Agency

تجارت محصولات کشاورزی نباید به‌عنوان یک حرفه منفی در جامعه معرفی شود

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورز نیز باید مانند سایر اقشار جامعه، سند هویتی داشته باشد و به‌صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرد.

تجارت محصولات کشاورزی نباید به‌عنوان یک حرفه منفی در جامعه معرفی شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مجید نصیرپور در مراسم گرامیداشت روز اصناف که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران، مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان، نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی،رئیس اتاق اصناف کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: اگر می‌خواهیم جمهوری اسلامی ایران بتواند در دنیا تأثیرگذار باشد باید حرکت کنیم و این حرکت با حضور در پای صندوق‌های رأی محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: آینده فرزندان ما به حضور در انتخابات وابسته است بنابراین باید به آن توجه داشته باشیم و با حضوری پرشور، آینده‌ای مناسب را برای آنان رقم بزنیم.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت از اتاق اصناف کشاورزی تأکید کرد و گفت: نمی‌شود تأمین بخش عمده‌ای از نیازهای کشور به کشاورزان سپرده شود اما هیچ حمایتی از آن‌ها انجام نشود.

نصیرپور لزوم هویت بخشی به کشاورزان را مورد تأکید قرار داد و گفت: کشاورز نیز باید مانند سایر اقشار جامعه، سند هویتی داشته باشد.

وی توضیح داد: تجارت محصولات کشاورزی یا آنچه در جامعه به آن دلالی می‌گویند یک حرفه مستقل است و نمی‌شود که انتظار داشته باشیم کشاورز مستقیماً در تجارت وارد شود. نباید این قشر را به‌عنوان یک قشر منفی به جامعه معرفی کنیم.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با تمجید از طرح کشت قراردادی گفت: این طرح می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و نمایندگان مجلس نیز از این طرح به‌صورت کامل حمایت می‌کنند.

فرماندار شهرستان تبریز نیز که از دیگر سخنرانان این مراسم بود، اضافه کرد: بخش کشاورزی از جمله بخش‌هایی است که تاکنون آن‌گونه که باید به آن نگاه راهبردی نداشته‌ایم.

یونس فاتح بیان کرد: اتاق اصناف که اعلام کردند از صنف کشاورزی حمایت می‌کند، باید به آن به‌عنوان فرصت نگاه کرد به ویژه که در این عرصه نوپا است و با حمایت اتاق اصناف تازه پا گرفته است.

وی افزود: به‌عنوان واسط در شهرداری هم به میدان‌هایی که عرضه مستقیم دارند ورود کرده‌ایم تا حباب قیمت‌ها از بین رفته و مصرف‌کنندگان بتوانند با قیمت مناسب خرید کنند البته تاکنون نتوانسته‌ایم راهبری لازم در این حوزه را ایجاد کنیم.

فرماندار تبریز یادآور شد: در فرمانداری تبریز با تمام سیستم‌های اداری که در اختیار داریم تلاش می‌کنیم کار به خوبی پیش رود و در گام اول باید دست اصناف را گرفت و کمک کرد.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید