Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه 9 هزار تن محصول سبزی و صیفی از گلخانه‌های شهرستان مرند

به مناسبت گرامیداشت هفته جهادکشاورزی و در چله خدمت، گلخانه سبزی و صیفی آقای عباس فرشچی در روستای قمیش آغل مرند با ظرفیت تولید سالانه ۷۰ تن در سال با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیاردریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

تولید سالانه 9 هزار تن محصول سبزی و صیفی از گلخانه‌های شهرستان مرند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند در آیین افتتاح این واحد تولیدی که مسعود جعفرنژاد ماکویی سرپرست مدیریت امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز  حضور داشت گفت: این گلخانه در سطح دو هزار مترمربع با صرف اعتباری بالغ بر 22 میلیاردریال آورده شخصی احداث و برای دو نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

اسماعیل الهیاری اظهارکرد: تعداد 221 واحد گلخانه فعال به مساحت 37 هکتار در سطح شهرستان مرند وجود دارد که 370 نفر به طور مستقیم و730 نفر به طور غیرمستقیم در این گلخانه ها اشتغال دارند.

وی ادامه داد: سالانه 9 هزار تن محصول سبزی و صیفی، در گلخانه های شهرستان مرند تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: محصولات تولیدی گلخانه‌های شهرستان شامل خیار، گوجه فرنگی، توت فرنگی، گیاهان دارویی، نهال، گل و گیاهان زینتی، نشاء  و ... است که عمده تولید این واحد‌ها محصول خیار و گوجه فرنگی است.

وی با اشاره به حمایت از سرمایه گذاران در زمینه توسعه گلخانه ها در شهرستان مرند ادامه داد: توسعه گلخانه‌های شهرستان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون 47 واحد و به مساحت کل 8 هکتار بوده است.

الهیاری تاکید کرد: در راستای توسعه نهضت گلخانه‌ها در شهرستان بنا به دستور رئیس محترم سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی تاکنون یک هزار هکتار از اراضی مستعد برای احداث سایت‌های گلخانه‌ای در شهرستان شناسایی شده است که در دست بررسی ، پیگیری و اخذ استعلام های لازم هستند.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید