Iranian Agriculture News Agency

بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و فرآوری کنندگان لپه و نخود شهرستان آذرشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و فرآوری کنندگان لپه و نخود شهرستان آذرشهر بررسی شد.

بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و فرآوری کنندگان لپه و نخود شهرستان آذرشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در  آذربایجان شرقی، حسن علیوند در جلسه مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و فرآوری کنندگان لپه و نخود شهرستان آذرشهر به لزوم ساماندهی وضعیت مجوزهای فعالیت پرداخت و درخواست کرد که تمام واحدها به اخذ مجوز از جهاد کشاورزی اقدام کنند.

وی ضمن اشاره به دغدغه‌های زیست محیطی جامعه نسبت به واحدهای تولیدی، افزود: صنف نخود و لپه، آلایندگی زیان آور ایجاد نمی‌کنند و سلامت شهروندان به مخاطره نمی‌افتد.

علیوند پیشنهاد ایجاد شهرک لپه و نیز تولید نخود مورد نیاز این صنف از طریق کشاورزی قراردادی به جای واردات از کشورهای خارجی را مطرح کرد.

فرامرز افشانی، مدیر صنایع غذایی و تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به توانمندی های بالقوه استان و رتبه های برتر در تولید محصولات اشاره کرد و گفت: صنایع کشاورزی تکمیل کننده امنیت غذایی است و آمادگی جهاد کشاورزی را برای حمایت از تولید با مشارکت مردم اعلام می‌کنیم.

در این جلسه نمایندگان صنف نخود و لپه دغدغه‌ها، مشکلات و مسائل خود و برخی پیشنهادها از جمله وجود کد آیسیک مختص نخود ساماندهی ثبت و سفارش نخود را مطرح کردند.

موسوی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آذرشهر نیز روند بررسی وضعیت زیست‌محیطی واحدها و مشکلات موجود در این زمینه را مطرح کرد.

 

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید