Iranian Agriculture News Agency

خرید 8365 تن گندم در شبکه تعاون روستایی آذربایجان شرقی تا 23 تیرماه

مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی گفت: تاکنون که ابتدای فصل خرید است مقدار هشت هزار و 365 تن گندم خریداری شده که بیش از 6 هزار تن آن به مراکز نگهداری حمل شده است.

خرید 8365 تن گندم در شبکه تعاون روستایی آذربایجان شرقی تا 23 تیرماه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر رنجگران در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: با عنایت به فصل برداشت محصولات کشاورزی خرید محصولات کشاورزی با محوریت گندم و کلزا در دستور کار سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی قرار دارد.

وی با اعلام اینکه خرید تضمینی گندم و کلزا از اواخر خردادماه توسط شبکه تعاون روستایی استان آغاز می‌شود، گفت: خرید تضمینی محصولات راهبردی از راه‌های دستیابی به هدف شعار سال ۱۴۰۳ است.

 مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی افزود: در راستای تشویق کشاورزان به‌منظور ارائه محصولات خود به مراکز خرید؛ در طول سال امکانات، تسهیلات و نهاده‌های کشاورزی اعم از کود و سم در اختیار کشاورزان در قالب کشاورزی قراردادی، قرار گرفته است.

رنجگران با بیان اینکه در سطح استان آذربایجان شرقی تا 23 تیرماه بیش از 50 هزار تن گندم توسط تعاون روستایی و شرکت غله خریداری شده است که افزایش 9 درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مشابه سال گذشته را نشان می دهد، توضیح داد: در استان ما بیشترین سطح کشت به گندم تعلق دارد و به تبع آن بیشترین بهره‌بردار متعلق به گندم کاران است و از آنجایی که قوت غالب کشور گندم است، این محصول استراتژیک‌ترین محصول کشاورزی در تامین امنیت غذایی مردم به حساب می‌آید و باید برای جلوگیری از خروج گندم از کشور تلاش بکنیم. در این راستا تعاون روستایی در اسرع وقت دوره آموزش را برای عاملین تشخیص و ذی‌حسابی برگزار و مراکز خرید را آماده کرده است.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید