Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

مراکز جهاد کشاورزی پیشقراول ایجاد امنیت غذایی در جامعه هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: مراکز جهاد کشاورزی پیشقراول ایجاد امنیت غذایی در جامعه هستند و باید با بررسی کارشناسانه در خصوص وضعیت آنها تصمیم گیری کرد.

مراکز جهاد کشاورزی پیشقراول ایجاد امنیت غذایی در جامعه هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه کارگروه ساماندهی پشتیبانی مراکز جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مراکز جهاد کشاورزی پیشقراول ایجاد امنیت غذایی در جامعه هستند و باید برای ایجاد امنیت غذایی به این مراکز توجه ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: مراکز جهاد کشاورزی نقشی پر رنگ در افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی و افزایش عملکرد در واحد سطح دارند و باید از مراکز حمایت کامل انجام شود تا بتوانند وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهند و خدمات مطلوب کشاورزان را به آنها ارائه دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: باید به حوزه کشاورزی نگاه اقتصادی داشت و تلاش خود را انجام داد تا عملکرد در واحد سطح را به بیشترین میزان ممکن رساند در صورتی که برخی کشاورزان فقط نگاه معیشتی به کشاورزی دارند که با این نوع نگاه نمی توان امنیت غذایی را ایجاد کرد.

فتحی اضافه کرد: باید به واگذاری تصدی گری‌ها به‌عنوان ابزاری برای رسیدن به هدف خود در زمینه تامین امنیت غذایی نگاه کنیم.

وی سهم بری حوزه دانش از حوزه تولید را یکی از ابتکارات خوب برای استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه کشاورزی دانست و گفت: اگر قصد داریم تصدی گری مراکز جهاد کشاورزی را به بخش خصوصی واگذار کنیم باید با استفاده از راهبرد سهم بری و تقسیم سود و زیان این کار انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در تعاونی‌های تولید این رویه وجود دارد که اعضا در سود و زیان فعالیت شریک هستند و این رویه‌ای است که باید برای ورود بخش خصوصی به مراکز جهاد کشاورزی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

فتحی گفت: باید در این خصوص شیوه نامه جامع و دقیقی تدوین شده تا مشخص شود روند این واگذاری چگونه باید باشد تا به بهترین شکل اهدف مد نظر تامین شود.

وی در خصوص اجرای آزمایشی واگذاری مراکز جهاد کشاورزی به بخش خصوصی گفت: باید برای اجرای آزمایشی منطقه مناسبی را انتخاب کرد و پس از واگذاری، روند اجرای کار به‌صورت مستمر رصد شود تا بتوانیم بهترین نتیجه گیری را از اجرای آزمایشی این تصمیم داشته باشیم.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید