Iranian Agriculture News Agency

اتصال سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی به درگاه یکپارچه ارتباط مردم و دولت

مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از اتصال سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی به درگاه یکپارچه ارتباط مردم و دولت خبر داد.

اتصال سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی به درگاه یکپارچه ارتباط مردم و دولت

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حسن ایمانی با اعلام این مطلب گفت: سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی توسط دولت راه‌اندازی شده است و مردم می‌توانند موارد نقض قانون اساسی را در این سامانه گزارش کنند.

وی توضیح داد: یکی از راهبردهای پیش‌بینی شده در سند دولت مردمی در حوزه نظام حقوقی، ارتقای سازوکار تضمین حقوق و آزادی‌های اساسی ملت است که بر این اساس ایجاد «سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی» در دستور کار معاونت قانون اساسی ریاست جمهوری قرار گرفت و در سال 1401 در نخستین همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی نیز از این سامانه رونمایی و مشغول فعالیت شد.

ایمانی افزود: با تلاش‌های انجام شده در تعامل با مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و مرکز فناوری اطلاعات ریاست جمهوری، سامانه فوق در درگاه یکپارچه ارتباط مردم و دولت به نشانی portal.111.ir در دسترس عموم شهروندان عزیز قرار گرفت.

مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهادکشاورزی استان گفت: این سامانه یکی از مصادیق تحقق اصل هشتم قانون اساسی (نظارت مردم بر دولت) است که در پیوند با سامانه مشارکت الکترونیکی، به‌‌عنوان یک ابزار نوین و اساسی در فرآیندهای ارتباطی بین دولت و شهروندان، امکان فعالیت و مشارکت هوشمندانه شهروندان در امور کشوری را فراهم می‌کند. سامانه مشارکت الکترونیکی نه تنها فرصت مشارکت را به شهروندان ارائه می‌دهد بلکه با ارتقاء شفافیت و بهبود فرآیندهای اداری نیز همراه است.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید