Iranian Agriculture News Agency

دفتر امور خاک کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افتتاح شد

دفتر امور خاک کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و مدیرکل دفتر آب و خاک کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افتتاح شد.

دفتر امور خاک کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه گردهمایی دفاتر امور خاک کشاورزی استان‌های منطقه 3 کشور که با حضور مدیرکل دفتر آب و خاک کشاورزی وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، گفت: تصویب قانون حفاظت از خاک یک ضرورت بود اگرچه که این قانون در بطن قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی نیز وجود داشت اما با پیگیری‌های انجام شده توسط کارشناسان و سمن‌ها، این قانون به تصویب رسید.

اکبر فتحی ادامه داد: در این قانون وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست بیشترین وظیفه را بر عهده دارند.

وی وجود مدیریت واحد در حوزه آب و خاک را یک ضرورت دانست و گفت: اگر خاک را مانند آب و دیگر عوامل تولید می دانیم باید برای حفظ و بهبود آن برنامه داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به وجود محدودیت در منابع دولتی گفت: عملاً امکان مطالعه تفصیلی خاک مناطق مختلف کشور با تکیه صرف بر منابع دولتی وجود ندارد و باید در این زمینه از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز استفاده کرد.

فتحی اضافه کرد: در همه طرح‌های آبی، مطالعات خاکی نیز انجام می‌شود و باید به جای اینکه منتظر اعتبارات استانی و ملی باشیم، در طرح‌های آبی و خاکی یک جمع‌بندی ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین راه‌های رشد تولید در بخش کشاورزی، بهبود حاصلخیزی خاک است و تغذیه نباتات در کنار مبارزه با آفات این مهم را رقم می‌زند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: دفتر امور خاک کشاورزی باید اقداماتی که در خصوص مدیریت خاک است را از واحدهای دیگر مطالبه کند و اگر بخواهد مستقیماً در همه حوزه‌ها وارد عمل شود، امکان این کار را نخواهد داشت.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید