Iranian Agriculture News Agency

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:

نقش موثر مراکز تحقیقاتی در تامین امنیت غذایی

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی به اهمیت مراکز تحقیقاتی در تامین امنیت غذایی کشور تاکید کرد.

نقش موثر مراکز تحقیقاتی در تامین امنیت غذایی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، تراب محمدی در حاشیه بازدید از ایستگاه تحقیقاتی–باغبانی سهند با اشاره به تحقیقات باغبانی انجام شده در ایستگاه تحقیقاتی سهند گفت: تحقیق و توسعه در افزایش تولیدات بخش کشاورزی دارای اهمیت ویژه ای است، به طوریکه امروزه یکی از زیربنایی‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش، سرمایه‌گذاری در تحقیقات کشاورزی است که سبب رشد تولید می‌شود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی توضیح داد: اگر ما بخواهیم کشاورز ما برداشت بالایی داشته باشد و محصول با کیفیت تولید کند باید توجهش به مراکز تحقیقاتی بیشتر شود و از رقم‌های تولید شده و اصلاح شده که حاصل سال‌ها تلاش و پژوهش و تحقیق است استفاده کند.

وی ادامه داد: تحقیق و توسعه نقش عمده‌ای در نوآوری، افزایش بهره‌وری و بهبود رشد اقتصادی ایفا می‌کند. در نتیجه سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه می‌تواند به‌عنوان یک منبع اصلی برای رشد بیشتر بخش کشاورزی مدنظر قرار گیرد و ما آماده هرنوع کمک برای ایستگاه‌های تحقیقاتی استان و ایستگاه سهند که دارای ظرفیت‌های بالایی است هستیم تا کشاورز  بتواند از تحقیقات پژوهشگران و اعضای هیات علمی استفاده کرده و راندمان تولید را بالا ببرد.

در این بازدید علیرضا دهناد رئیس مرکز و فیروزی فرماندار شهرستان اسکو و رامین نظامی خواه بخشدار شهرستان اسکو نیز حضور داشتند.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید