Iranian Agriculture News Agency

جلوگیری از انتقال آفات و بیماری‌ها با ضدعفونی کردن کمباین‌های مهاجر در ورزقان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان از ضدعفونی کمباین های مهاجر در این شهرستان خبرداد.

جلوگیری از انتقال آفات و بیماری‌ها با ضدعفونی کردن کمباین‌های مهاجر در ورزقان

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، امیدعلی جلالی بیان کرد: به‌منظور جلوگیری از انتقال آفات و بیماری‌های احتمالی کشاورزی مانند سیاهک ناقص، پاخوره و غیره عملیات ضدعفونی برای کمباین‌های مهاجر که از استان و شهرستان‌های مجاور به این شهرستان برای برداشت غلات عزیمت می‌کنند انجام می‌شود.

وی توضیح داد: تعداد 24 کمباین بومی در شهرستان ورزقان وجود دارد که از این تعداد 15 دستگاه برای فعالیت به استان‌ها و شهرستان‌های دیگر مهاجرت می‌کنند و بعد از اتمام برداشت در آنجا به شهرستان مبدا برای فعالیت در برداشت غلات برمی‌گردند و همچنین حدود 30 دستگاه کمباین مهاجر هر ساله از استان‌ها و شهرستان‌های همجوار برای برداشت غلات به شهرستان ورزقان مراجعه می‌کنند.

جلالی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دو اکیپ شامل کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی برکنترل ریزش، ضایعات و ضدعفونی کمباین‌ها نظارت دارند.

وی یادآور شد: با تمهیداتی که انجام شده در مبادی ورودی شهرستان کمباین‌های مهاجر با آب گرم شستشو و قسمت‌های اختصاصی با محلول هیپو کلریت سدیم 10 درصد به‌منظور جلوگیری از انتقال آفات و بیماری‌های احتمالی کشاورزی مانند سیاهک ناقص ، پاخوره و... انجام می‌شود.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید