Iranian Agriculture News Agency

هفتمین جشنواره انگور و ششمین جشنواره دوشاب ملکان برگزار شد

نماینده مردم ملکان، لیلان و مبارک شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ملکان قطب کشمش و انگور ایران است و باید با برگزاری جشنواره‌ها این ظرفیت را معرفی کنیم.

هفتمین جشنواره انگور و ششمین جشنواره دوشاب ملکان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، زهرا خدادادی در هفتمین جشنواره انگور و ششمین جشنواره دوشاب ملکان گفت: انگور و کشمش از اصلی ترین محصولات کشاورزی شهرستان ملکان است و تاکستان‌های این شهرستان 12 هزار هکتار مساحت دارند.

وی برگزاری جشنواره‌ها را در معرفی ملکان به‌عنوان قطب کشمش و انگور کشور بسیار موثر دانست و افزود: با توجه به اینکه محصولات کشاورزی سهم اصلی در تولیدات این شهرستان دارند، باید برای بازاریابی این محصولات برنامه‌ریزی کرد تا کشاورزان و باغداران مشکلی در خصوص فروش محصولات خود نداشته باشند.

نماینده مردم ملکان، لیلان و مبارکشهر در مجلس شورای اسلامی اصلاح روش های آبیاری تاکستانهای ملکان را ضروری دانست و افزود: آبیاری با روش های سنتی باعث هدر رفت میزان قابل توجهی از آب می شود بنابراین در همین راستا مشکل را با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کردیم و وی دستور احداث 50 کیلومتر نهر را برای جلوگیری از هدررفت آب صادر کرد. همچنین دستور تاسیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان صادر شده و از وزیر جهادکشاورزی نیز خواستیم تا برای بررسی مشکلات کشاورزی در منطقه به صورت میدانی از ملکان، لیلان و مبارکشهر بازدید کنند.

خدادادی بیان کرد: در مدت کوتاهی که کابینه مستقر شده است توانسته ایم با نیمی از کابینه دیدار کرده و مشکلات را به آنها مطرح کنیم.

وی خرید توافقی گوجه فرنگی از کشاورزان این شهرستان را مایه تقدیر دانست و گفت: هر چند که فعالیت کارخانجات و خرید گوجه فرنگی توسط این مجموعه ها شایسته تقدیر است اما ورود بخش خصوصی و تعاون روستایی به خرید توافقی گوجه فرنگی می تواند از زیان دیدن کشاورزان جلوگیری کند.

نماینده مردم ملکان، لیلان و مبارکشهر در مجلس شورای اسلامی از سرمایه گذاران خواست به سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و صنعت توجه ویژه داشته باشند و افزود: سرمایه گذاران باید استفاده از نیروهای کار بومی را در اولویت خود قرار دهند.

فرماندار ملکان نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد نبی اکرم(ص) و امام صادق(ع) گفت: هفتمین جشنواره انگور و ششمین جشنواره دوشاب ملکان با هدف شناساندن ظرفیت های  ملکان و توسعه شهرستان برگزار شده است.

فرید یعقوبی افزود: کشاورزی محور اقتصاد ملکان است و توجه به آن می تواند زمینه توسعه این شهرستان را مهیا کند.

وی گوچه فرنگی را دیگر محصول عمده ملکان دانست و گفت: خرید توافقی گوجه فرنگی توسط بخش خصوصی و تعاون روستایی می تواند کمک بسیار خوبی به کشاورزان باشد.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید