Iranian Agriculture News Agency

آغاز طرح سرشماری سالانه از کلنی‌های زنبور عسل در شهرستان مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه از آغاز طرح سرشماری سالانه از کلنی‌های زنبورعسل در این شهرستان خبر داد.

آغاز طرح سرشماری سالانه از کلنی‌های زنبور عسل در شهرستان مراغه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، هادی خرسندی با اعلام این مطلب گفت: این طرح با هدف احصای اطلاعات و آمار تولیدات بخش زنبورداری کشور در دستور کار تولیدات دامی جهادکشاورزی است.

وی افزود: دسترسی به آمار و اطلاعات در حوزه تولید یکی از اجزای اصلی و ضروری برای تصمیم‌گیری‌های سطوح مختلف مدیریت است و برای برنامه‌ریزی صحیح و اصولی به این داده‌های آماری نیاز است.

خرسندی توضیح داد: با توجه به اهمیت موضوع سرشماری و با عنایت به رتبه اول شهرستان مراغه در سطح استان از لحاظ تعداد زنبورستان و تولید عسل، با انجام برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات قبلی طی جلسات انجام یافته با اداره بهبود تولیدات دامی و مسئولین مراکز و تعاونی زنبورداران و امور پشتیبانی مدیریت این امر در سطح شهرستان مراغه با حضور اکیپ های کارشناسی از مراکز جهاد کشاورزی آغاز شده و به مدت 13 روز تا تاریخ 19 مهرماه ادامه می‌یابد.

وی به اهمیت همکاری و مشارکت زنبورداران در اجرای صحیح این طرح اشاره کرد و گفت: در طرح سرشماری سال قبل با شناسایی و ثبت بیش از ۸۲۰ زنبورستان، تعداد 234 هزار و ۳۵۸ کلنی سرشماری و حدود سه هزار و 500 تن عسل برداشت شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه در پایان یادآور شد: دریافت هرگونه تاییدیه برای تسهیلات از نهادهای حمایتی، دریافت مجوز‌های الکترونیک زنبورداری، مجوز کوچ و استقرار کندو و دریافت سهیمه شکر از تعاونی زنبورداران ملزم به ثبت زنبوردار در سامانه سرشماری کشوری است. بنابراین به زنبورداران منطقه توصیه می شود که تا پایان زمان سرشماری از حمل و نقل و جابجایی کندوها خودداری کرده و محل استقرار خود را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی و یا تعاونی زنبورداران شهرستان به‌صورت مکتوب اطلاع رسانی کنند و در زمان حضور کارشناسان در محل اطلاعات خواسته شده را به طور دقیق ارائه کنند.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید