Iranian Agriculture News Agency

برداشت 1350 تن پسته از باغات شهرستان اسکو

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسکو از آغاز برداشت پسته از باغات این شهرستان خبر داد.

برداشت 1350 تن پسته از باغات شهرستان اسکو

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، ابوالفضل فرشبافیان بیان کرد: سطح زیر کشت پسته در شهرستان اسکو هزار و ۲۰۰ هکتار است که از این میزان، ۸۰۰ هکتار بارده و ۴۰۰ هکتار غیربارده است.

وی افزود: میانگین تولید پسته شهرستان اسکو ۵.۲ تن وزن تر و ۱.۷ تن وزن خشک است که پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۴ هزار و ۱۵۰ تن پسته با وزن تر و یک هزار و ۳۵۰ تن پسته با وزن خشک از باغات اسکو برداشت شود.

فرشبافیان گفت: پسته به دلیل مقاومت در برابر کم‌آبی، محصولی مقرون به صرفه برای کشاورزان این منطقه است. این محصول علاوه بر صرفه‌جویی در منابع آبی، نقش کلیدی در اشتغال‌زایی و بهبود معیشت مردم منطقه ایفا می‌کند.

وی توضیح داد: تولید پسته در شهرستان اسکو به دلیل مرغوبیت و کیفیت منحصر به فرد آن، این منطقه را به قطب تولید پسته تبدیل کرده است. پسته اسکو با دانه‌های درشت و طعم ویژه، جایگاه خود را در بازارهای داخلی تثبیت کرده و ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارد و به تهران و استان‌های همجوار صادر می‌شود.

فرشبافیان در ادامه به تنوع ارقام پسته در این منطقه اشاره کرد و گفت: ارقام احمد آقایی، اکبری و شاه‌پسند از جمله ارقام کشت شده در شهرستان اسکو هستند که بیشترین سطح زیر کشت متعلق به رقم احمد آقایی است.

وی تاکید کرد: توسعه کشت پسته شهرستان اسکو می‌تواند زمینه‌های بیشتری برای صادرات فراهم کند و با توجه به مرغوبیت محصول، ارزش افزوده بالایی برای کشاورزان و اقتصاد منطقه به ارمغان آورد.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید