Iranian Agriculture News Agency

چهارمین جشنواره برداشت پسته ایلخچی برگزار شد

فرماندار شهرستان اسکو گفت: راه‌اندازی شرکت تعاونی تولید پسته یک ضرورت است.

چهارمین جشنواره برداشت پسته ایلخچی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حسین فیروزی در چهارمین جشنواره برداشت پسته ایلخچی گفت: این جشنواره با حمایت تولیدکنندگان، باغداران و بخش خصوصی برگزار شده است که باید از همه آنها تقدیر کنیم.

وی نقش آذربایجان شرقی در حوزه کشاورزی کشور را پررنگ توصیف کرد و گفت: محصولاتی که در شهرستان اسکو کشت می‌شود دارای ارزش افزوده و اقتصادی بالا و قابل توجهی است.

فرماندار شهرستان اسکو گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از سه هزار تن پسته از باغات اسکو برداشت شود که با برآورد قیمتی آن، سرانه درآمد هر بهره‌بردار 400 میلیون تومان خواهد بود.

فیروزی هدف از برگزاری جشنواره پسته را ارتباط مستقیم مسئولان و باغداران و بهره‌برداران دانست و افزود: این جشنواره می‌تواند زمینه احصا مشکلات و انتقال آن به مسئولین را فراهم کند.

وی تشکیل شرکت تعاونی پسته را یکی از مطالبات پسته کاران اسکو دانست و گفت: از تعاون روستایی استان می خواهیم در این زمینه مشارکت داشته باشد تا هر چه سریعتر شرکت تعاونی پسته در این شهرستان راه اندازی شود.

فرماندار شهرستان اسکو فرآوری پسته را پیش نیاز صادرات این محصول دانست و افزود: برای اینکه بتوانیم پسته اسکو را با قیمت مناسب صادر کنیم باید تعداد مراکز فرآوری پسته را افزایش دهیم.

فیروزی تدوین برنامه عملیاتی تولید پسته را ضروری دانست و گفت: باید از تجربیات فعالان این حوزه کمک بگیریم و با ارائه تسهیلات از باغداران حمایت کنیم.

وی از برگزاری همایش علمی در حوزه پسته خبر داد و گفت: در هفته پژوهش و فناوری نتایج این همایش برگزار خواهد شد و نتایج آن نیز به بخش های کارشناسی، محققان و باغداران انتقال خواهد یافت.

 

 

 

 

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

حجم ویدیو: 19.34M | مدت زمان ویدیو: 00:01:51
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید