Iranian Agriculture News Agency

ارائه 15 طرح در دومین رویداد فناوری کشاورزی دانش‌بنیان و بهره‌ور در آذربایجان غربی

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی از ارائه 15 طرح در دومین رویداد فناوری کشاورزی دانش‌بنیان و بهره‌ور در استان خبر داد.

ارائه 15 طرح در دومین رویداد فناوری کشاورزی دانش‌بنیان و بهره‌ور در آذربایجان غربی

به گزارش خرنگار ایانا در آذربایجان غربی، اسماعیل علیزاده در حاشیه این رویداد در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز استان بیان کرد: محورهای برگزاری  این رویداد یکروزه در زیر بخش‌های صنایع تبدیلی، ماشین‌آلات تجهیزات و ابزارآلات نوین کشاورزی، گیاهان دارویی، آفت کش‌ها، سموم و کودهای کشاورزی، فناوری‌های نانو، مدیریت پسماند و ضایعات کشاورزی بود که با حضورشرکت‌های دانش‌‌بنیان برای حاضرین ارائه شد.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی کشاورزی با هدف کسب مهارت و اشتغال‌زایی پرسنل وظیفه بعد از اتمام دوره خدمت مقدس سربازی خبر داد و افزود: این دوره‌ها برای زندانیان نیز توسط محققین مرکز تحقیقات کشاورزی استان برگزار می‌شود که امیدواریم با فراگیری این دوره‌های آموزشی گامی موثر در تولید و همچنین اشتغال پایداربخش کشاورزی در استان برداشته باشیم.

حاتمی مسئول مرکز رشد تحقیقات کشاورزی استان نیز در این رویداد گفت:  در حال حاضر 14 شرکت فناور در مرکز رشد مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی مستقر می باشند که در زمینه‌های گیاهان داروئی ،تولید مکمل خوراک دام و طیور، استفاده از گیاهان داروئی در تولید محصولات بهداشتی پوستی، تولید پودر کتلت گیاهی، تولید کود آلی وتولید گیاهان زینتی با روش‌های نوین در کشت بافت فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود که تا آخرسال 1403 تعداد شرکت‌های مرکز رشد به  20 شرکت افزایش یابد.

پریسا اسمعیلی کارگزار توانمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آذربایجان غربی، مسائل موجود در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان را مطرح و پیشنهادات لازم برای کاربردی کردن و توسعه این فعالیت‌ها را ارائه کرد.

 

خبرنگار: هومن مویدزاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید